Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Poważne obrażenia klatki piersiowej, wysokie ryzyko urazu szyi kierowcy...

Utworzona: 2021-03-14


Mitsubishi Express nie spełnia oczekiwań w zakresie bezpieczeństwa.

Niezależna organizacja w regionie Australazji zajmująca się badaniem bezpieczeństwa pojazdów, ANCAP SAFETY, opublikowała swoją pierwszą ocenę zerową. Furgonetka Mitsubishi Express – często wybierana zarówno przez floty komercyjnych jak i prywatnych handlowców - nie uzyskała wyższej oceny z powodu braku aktywnych systemów bezpieczeństwa. Express osiągnął również bardzo niskie wyniki w fizycznych testach zderzeniowych, a ponadto brakuje mu podstawowych funkcji bezpieczeństwa, których konsumenci oczekują od nowo wprowadzonego modelu.

W roku 2013 Mitsubishi ogłosiło wycofanie furgonetki Express z australijskiego rynku. Po siedmioletniej przerwie, w zeszłym roku, zaprezentowano nowy model.

Po pełnym zestawie testów zderzeniowych przeprowadzonych przez ANCAP, wytrzymałość pojazdu w niektórych obszarach oceniono bardzo nisko, stwierdzając znaczne ryzyko poważnych obrażeń klatki piersiowej kierowcy w trzech z czterech testów zderzeniowych (zderzenie czołowe z przesunięciem, pełne zderzenie czołowe i zderzenie boczne ze słupem). Przyznano też punkty karne za potencjalne twarde miejsca kontaktu z kolanami kierowcy przy zderzeniach czołowych i prawie maksymalną liczbę punktów za wysokie ryzyko urazów osób podróżujących w drugim pojeździe biorącym udział w zderzeniu czołowym z przesunięciem. Kolejne punkty karne przyznano za znaczne odkształcenie bocznych drzwi ładunkowych zarówno przy zderzeniu bocznym jak i w zderzeniu ze słupem, w wyniku których powstają otwory, przez które może dojść do częściowego wyrzucenie elementów wnętrza.



W teście urazu kręgosłupa szyjnego odnotowano wysokie ryzyko urazu szyi kierowcy, przy czym ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego pasażera może być wyższe ze względu na podstawową konstrukcję kanapy i zagłówków zamontowanych na dwóch miejscach siedzących w pierwszym rzędzie. Po stronie pasażera brak bocznej poduszki powietrznej chroniącej klatkę piersiową oraz środkowej poduszki powietrznej zapewniającą ochronę podczas zderzeń bocznych. Nie jest też dostępne przednia poduszka powietrzna dla pasażera siedzącego na środku.

Model ten nie jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) czy asystent pasa ruchu (LSS), czyli elementy bezpieczeństwa rutynowo montowane w prawie wszystkich pojazdach ocenianych w ostatnich latach. Funkcje wspomagające bezpieczeństwo (Safety Assist) zostały ocenione zaledwie na 7%. Równie niskie były wyniki w zakresie ochrony dorosłych pasażerów oraz użytkowników dróg narażonych na wypadki.

Mitsubishi niedawno wprowadziło model Express na nasz rynek, ale jego specyfikacje nie są zgodne z dzisiejszymi oczekiwaniami w zakresie bezpieczeństwa. Niestety, stwierdziliśmy, że Express nie zapewnia dostatecznej ochrony pasażerów ani użytkowników dróg szczególnie narażonych na wypadki, a wyniki te dodatkowo pogarsza brak aktywnych systemów bezpieczeństwa. Słaby wynik modelu Express to jasny sygnał dla producentów i ich globalnych spółek macierzystych, że bezpieczeństwo musi być traktowane priorytetowo we wszystkich segmentach oferowanych na rynku australijskim powiedziała dyrektor naczelna ANCAP, Carla Hoorweg.

Ocena zerowa przeprowadzona przez ANCAP SAFETY oznacza, że Mitsubishi Express nie kwalifikuje się do zakupu przez użytkowników flotowych ani nabywców indywidualnych, którzy przez wiele lat wybierali pojazdy z 5 gwiazdkami.

Źródło: ANCAP
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels