Główną różnicą między nowym ciągnikiem Kamaz-65659 a jego poprzednikiem jest napęd w układzie 6x2 z dodatkową osią podnoszoną. Masa całkowita pojazdu wynosi 26 ton.
Ciągnik wyposażony jest w rzędowy, 6-cylindrowy silnik Kamaz 910 (Euro 5) o mocy 450 KM, zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynię ZF Traxon, hipoidalną oś napędową Daimlera, 650-litrowy zbiornik paliwa oraz wygodną kabinę o szerokości 2500 mm z płaską podłogą i dwoma miejscami do spania. Interwały między przeglądami wynoszą 120.000 km, a przewidywany przebieg samochodu to 1,2 mln km. Próbny montaż nowego ciągnika 65659 odbył się pod koniec ubiegłego roku, a pierwsza partia trafiła do eksploatacji testowej. Produkcja seryjna pojazdu już trwa, a sprzedaż ma się rozpocząć jeszcze w marcu.
Nowości produktowe generacji K5 Kamaza to także wywrotki serii 65951 (8x4) o masie całkowitej 50 ton oraz serii 65952 (6x6) o DMC 41 ton, przeznaczone do przewozu ładunków masowych. Podwozia są również wyposażone w silniki Kamaz 910, Euro 5, o mocy 450 KM oraz tylne mosty napędowe o obciążeniu na oś wynoszącym 16 ton. Producent oferuje skrzynie ładunkowe o pojemności od 16 do 25 m3.
Specjaliści z Centrum Naukowo-Technicznego Kamaza wiele uwagi poświęcili poprawie jakości i niezawodności pojazdów, zapewnieniu wyższego komfortu pracy kierowcy oraz zmniejszeniu zużycia paliwa. Obecnie kończy się produkcja partii próbnej przeznaczonej do testów. Sprzedaż nowych modeli ma się rozpocząć w lipcu tego roku.
Źródło: Kamaz
Utworzona: 2021-03-20