Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nie ma co czekać, trzeba działać tu i teraz

Utworzona: 2021-04-05


A wszystko po to, by poprawić bezpieczeństwo kierowców i pozostałych użytkowników dróg.

Wyjątkowa niezawodność, najnowocześniejsza technologia i szybkie wdrożenie operacyjne, to kluczowe wartości, którymi wyróżnia się firma transportowo-logistycznej TSL GmbH z Gross-Umstadt w Niemczech. Należące do Grupy Rewe przedsiębiorstwo, zatrudniające łącznie 96 pracowników, przewozi towary głównie dla wiodących organizacji z branży spożywczej.

Aby móc zapewnić naszym klientom najwyższą jakość usług, musimy efektywnie i niezawodnie planować. Bezpieczeństwo na drogach to ważna kwestia. Cała nasza branża powinna podejmować wysiłki w tym kierunku. Przecież wypadki to ryzyko, którego bezwzględnie należy unikać mówi Günter Timmsen, dyrektor zarządzający TSL.

W jego przypadku, elementem planowania jest przyjęcie szerszej perspektywy oraz uwzględnianie obecnych i przyszłych wyzwań.

Wyzwanie

Szczególnym zagrożenie są wypadki, spowodowane przez kierowców ciężarówek, którzy nie zauważyli wrażliwych użytkowników dróg znajdujących się w martwym polu, podczas skręcania. Każdego roku na europejskich drogach w wypadków drogowych ginie ponad 7 000 pieszych i rowerzystów, z czego około jedna piąta w wyniku zderzeń z pojazdami użytkowymi. 90% śmiertelnych wypadków na niemieckich drogach, do których doszło podczas skrętu to wypadki z udziałem samochodów ciężarowych. Te smutne statystyki są powodem, dla których przyjęto unijne rozporządzenie, zgodnie z którą systemy wspomagania skrętu będą elementem obowiązkowego wyposażenia nowych modeli pojazdów od roku 2022 oraz wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów od roku 2024. Jednak firma TSL nie chciała czekać ponieważ uznała, że modernizacja jest konieczna już teraz.



Jako szef tej firmy odpowiadam za swoich pracowników i ich bezpieczeństwo; jako firma transportowa jesteśmy również odpowiedzialni wobec społeczeństwa. Szukaliśmy więc rozwiązania, które znacznie zwiększyłoby bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg podczas skrętów w prawo, a jednocześnie dawało się w miarę łatwo zamontować w naszych ciężarówkach wyjaśnił Timmsen.

Rozwiązanie Continental

Ostatecznie wybór padł na asystenta skrętu firmy Continental, RightViu®. Po pierwsze, można go łatwo zainstalować we wszystkich 47 ciągnikach siodłowych, jakie posiada TSL. Nie wymaga żadnych zmian w karoserii pojazdu. Zdaniem Timmsena, to niewątpliwa zaleta.


System możemy zainstalować w naszym własnym warsztacie. To oznacza, że montaż może się odbyć w dogodnym dla nas momencie dodaje Timmsen.

W ten sposób przestój ciężarówek jest stosunkowo krótki i zasadniczo nie zaburza bieżącej działalności. Co najważniejsze, rozwiązanie to zapewnia najwyższy poziom niezawodności w porównaniu z innymi systemami: technologia radarowa jest w stanie identyfikować rowerzystów i pieszych niezależnie od pory dnia i warunków pogodowych. Wyraźne sygnały wizualne i dźwiękowe ostrzegają kierowcę ciężarówki o możliwej kolizji.

Oznacza to, że nie muszę obsługiwać oddzielnego urządzenia, co pozwala mi skupić całą uwagę na drodze. Jeśli otrzymam sygnał ostrzegawczy, mogę natychmiast zareagowaćpowiedział Detlef Markert, kierowca w TSL.

Nasi kierowcy są zadowoleni z RightViu® i mają już za sobą wiele incydentów, w których system ewidentnie pomógł uniknąć wypadku. Szukaliśmy skutecznego i niedrogiego rozwiązania, dającego się szybko zainstalować. Asystent RightViu® doskonale spełnia te warunki dodał na koniec Timmsen.

Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels