Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Potrzeba pilnych działań w celu zmniejszenia ryzyka przenoszenia szkodników

Utworzona: 2021-08-16


Międzynarodowe organizacje zajmujące się transportem towarów należące do Cargo Integrity Group wzywają podmioty globalnego łańcucha dostaw do podjęcia pilnych działań w celu zmniejszenia ryzyka przenoszenia szkodników w ramach międzynarodowego przewozu ładunków.

Pięciu partnerów należących do Cargo Integrity Group (CIG) dostrzega konieczność skupienia się na zagrożeniu, jakie stwarzają inwazyjne szkodniki dla zasobów naturalnych na całym świecie oraz pilną potrzebę opracowania środków obniżenia ryzyka związanego z tą sytuacji.

Niniejszy apel jest zgodny z intencjami ekspertów ds. zwalczania szkodników pod auspicjami Międzynarodowej Konwencji Ochrony Roślin (IPPC) aby podjąć wszechstronne, narzucone na szczeblu międzynarodowym kroki w celu zmniejszenia takich zagrożeń. Jednym z poważnie rozważanych środków jest obowiązkowa certyfikacja czystości wszystkich kontenerów przed załadunkiem na statek; takie rozwiązanie miałoby istotny wpływ na światowy handel, zarówno pod względem czasu, jak i kosztów.

Wiemy, że poważniejsze zagrożenia występują w przypadku niektórych rodzajów towarów pochodzących ze wskazanych regionów. Zalecenie CIG koncentruje się na potrzebie zapewnienia właściwej oceny ryzyka w określonych branżach i zastosowania obowiązkowych środków w odniesieniu do obszarów wysokiego ryzyka i ładunków-wyjaśnia Lars Kjaer, starszy wiceprezes Światowej Rady Żeglugi (WSC)
Partnerzy CIG są zobowiązani do zapewnienia, że ​​handel międzynarodowy jest prowadzony w sposób bezpieczny i zrównoważony. Rygorystycznie promują stosowanie „Kodeksu postępowania w zakresie pakowania jednostek transportu ładunków” opublikowanego przez Międzynarodową Organizację Morską, EKG ONZ i MOP (Kodeks CTU).

Poważna kwestia przenoszenia inwazyjnych szkodników między różnymi naturalnymi ekosystemami jest w dużej mierze częścią tego zobowiązania. Istotne jest również, aby opracowywanie wszelkich działań kontrolnych odbywało się w porozumieniu z innymi właściwymi organami, w szczególności z agencjami międzynarodowymi odpowiedzialnymi za zarządzanie światowym handlem oraz za regulację różnych rodzajów transportu, a także z interesariuszami łańcucha w ramach dostaw i praktycy branżowi.

Istnieją określone obszary ryzyka i rodzaje ładunków, którymi należy się zająć, a partnerzy CIG z niecierpliwością oczekują wkładu niezbędnej wiedzy branżowej do prac IPPC, aby zapewnić skuteczny i wydajny zestaw zaleceń i najlepszych praktyk w celu powstrzymania transferu gatunków inwazyjnych- podsumowuje James Hookham, sekretarz generalny Global Shippers Forum.
Źródło:TT Club
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels