Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30% więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate, czy idee „zielonego portu”, a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Ciągły wzrost
Operator promowy wierzy w ciągły wzrost popytu na transport morski, zarówno towarów, jak i pasażerów. Teraz zapowiada kolejny krok w rozszerzaniu swojej działalności na Bałtyku i w 2022 roku planuje wprowadzić promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów na linię Gdynia-Karlskrona. Każdy z promów może pomieścić 970 pasażerów i dysponuje 2875 metrami ładunkowymi przeznaczonymi na ciężarówki i samochody osobowe, co oznacza wzrost pojemności przewozowej na linii o aż 30% i nowe wrażenia z podróży dla pasażerów.Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Duże i nowoczesne promy
Stena Line planuje wprowadzić dwa nowe promy Stena Scandica i Stena Baltica na trasę Gdynia- Karlskrona latem i późną jesienią 2022 roku. Podczas przebudowy w zeszłym roku oba promy zostały przedłużone o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku, dzięki czemu można skrócić czas ich postojów w porcie.Źródło: Stena Line