Nowy rząd niemiecki będzie musiał ustalić warunki ramowe i umożliwić proces transformacji branży transportowej. To zadanie wymaga inwestycji w rozwój infrastruktury ładowania, wystarczających dostaw przystępnej cenowo energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii oraz ustalania opłaty drogowej uzależnionej od wielkości emisji CO2. Do roku 2025 konieczny jest także konsekwentny rozwój bazowej sieci infrastruktury ładowania o mocy 700-1000 kW wzdłuż głównych europejskich korytarzy transportowych.
Jako trzeci filar polityki transportowej MAN dostrzega konieczność odpowiedniej wyceny emisji CO2. Zachęty finansowe, które zwiększają konkurencyjność technologii neutralnych dla klimatu, mogą również przyczynić się do dekarbonizacji sektora transportu. Cel ten można by osiągnąć, na przykład, wprowadzając opłatę drogową uzależnioną od wysokości emisji CO2, z której zwolnione byłyby pojazdy bezemisyjne do 2030 r. lub obniżając stawki podatkowe dla bezemisyjnych pojazdów użytkowych.
Źródło: MAN
Utworzona: 2021-12-08