Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kögel wciąż dąży do doskonałości

Utworzona: 2021-11-16


Zgodnie ze swoim mottem firma obiecuje łączyć aspekty ekonomiczne z dbaniem o ekologię. W tym celu wszystkie produkty poddawane są ciągłym procesom optymalizacji.

Na tegorocznych targach NUFAM producent naczep z Burtenbach zaprezentował kilka innowacji w naczepie wywrotce. Należą do nich: dodatkowe, opcjonalne stopnie do cokołu sterowniczego, które zmniejszają odległość od skrzyni ładunkowej i ułatwiają wsiadanie; niżej umieszczona skrzynka narzędziowa; praktyczne, opcjonalne migacze na nowo zaprojektowanym wsporniku oświetlenia; oraz zoptymalizowana osłona dolna, która zapobiega gromadzeniu się brudu i materiałów sypkich i jest dostępna jako opcja w wersji pneumatycznej.

Aktywowany pneumatycznie mechanizm ograniczający umożliwia znacznie łatwiejszą obsługę za pomocą przełącznika dźwigniowego. Przeprojektowana rolka eliptyczna zapewnia do 20% większą siłę rozciągającą podczas rozruchu, co zapobiega utknięciu w sypkim materiale. Niewielka masa własna nowej osłony przeciwnajazdowej zwiększa ładowność wywrotki.
Pod względem masy wywrotka Kögel ma znaczną przewagę nad wersjami stalowymi. Przemyślane połączenie materiałów, takich jak stal i aluminium, dzięki zastosowaniu połączeń śrubowych, zmniejsza masę własną o około 400 kilogramów. Ponadto zmiany w konstrukcji ramy i innych komponentów umożliwiły dalszą redukcję o 100 kilogramów. Dzięki temu wywrotka „made in Burtenbach” wyróżnia się pod względem ładowności. Niska masa własna pozwala również zmniejszyć zużycie paliwa, co skutkuje zmniejszoną emisją CO2.

Naczepa wywrotka Kögel wyróżnia się także łatwością obsługi i funkcjonalnością. Aby ułatwić codzienną pracę kierowcy, inżynierowie z Burtenbach dokonali szeregu optymalizacji. Dzięki dostępnemu w opcji cokołowi sterowniczemu na przedniej ścianie wywrotki kierowca ma zawsze wszystko w zasięgu wzroku podczas załadunku i rozładunku. Zintegrowane haki zabezpieczające tylną klapę są dobrze chronione podczas podnoszenia skrzyni. Kierowca może również sterować hamulcem postojowym i zawieszeniem pneumatycznym za pomocą łatwo dostępnych sterowników. Opcjonalne akcesoria do wywrotek, takie jak puszka na wodę, skrzynia do przechowywania lub gaśnica, a także sprzęt roboczy i drabiny można przymocować do cokołu lub ramy, aby nie zajmowały dodatkowego miejsca.

Prezentowana na targach trójosiowa wywrotka z okrągłą skrzynią o pojemności 24 m³ to wariant z dnem wykonanym z odpornej na zużycie, hartowanej stali 450HB o grubości 4 mm. Ściany boczne o grubości 5 mm i ściana tylna o grubości 7 mm są wykonane z bardzo wytrzymałego aluminium. Taka kombinacja jest idealna do przewozu materiałów budowlanych, takich jak tłuczeń kamienny lub żwir. Dodatkowo model wystawowy posiada w pełni izolowaną zabudowę termiczną, co oznacza, że może być używany jako wywrotka do transportu asfaltu.

Przewagą stalowej wanny z lekkimi burtami i lżejszą ścianą tylną w porównaniu z wywrotką wykonaną z czystego aluminium jest to, że nie wymaga ona kosztownej naprawy podłogi co 2-3 lata z powodu zużycia. W miejscach narażonych na duże zużycie używa się wysokiej jakości stali, natomiast na ścianach bocznych i tylnej ścianie, które są mniej narażone na ścieranie, zastosowano lżejsze aluminium. W porównaniu do konwencjonalnej wywrotki wykonanej z samej stali, zastosowanie aluminiowych burt i tylnych ścian umożliwia zmniejszenie masy własnej nawet o 400 kg. Dodatkowa ładowność i mniejsze zużycia paliwa, to korzyść zarówno dla środowiska jak i dla kieszeni klienta.

Źródło: Kögel
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels