W oczekiwaniu na pomyślne zakończenie pierwszego testu, wszystkie trzy strony zamierzają poszerzyć współpracę w celu przyspieszenia procesu wdrażania pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi, stacji tankowania wodoru i produkcji wodoru w sektorze transportu stali. Dzięki współpracy firmy zamierzają uruchomić lokalną produkcję podstawowych komponentów pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi, zmniejszając w ten sposób koszty produkcji i dystrybucji.
Priorytetem firmy Hyzon jest dekarbonizacja transportu ciężkiego. Wymaga to zmian na wszystkich etapach łańcucha wartości wodoru – od produkcji, przez dystrybucję, po odbiór. Wdrożenie pojazdów elektrycznych Hyzon na ogniwa paliwowe w Sha Steel daje nam wyjątkową możliwość zdobywania dalszego doświadczenia w opracowywaniu rozwiązań dla tej branży powiedział dyrektor generalny Hyzon, Craig Knight.
Wodór został oficjalnie włączony jako rozwiązanie bezemisyjne w zakresie długoterminowego magazynowania energii i równoważenia obciążeń w celu redukcji emisji w Chinach do 2035 roku. Dzięki tej współpracy partnerzy będą mogli lepiej poznać wyzwania dotyczące dekarbonizacji i transportu w Chinach oraz opracować praktyczne, krótkoterminowe sposoby eliminacji emisji.
Źródło: Hyzon Motors