Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jest przekonany, że Scania zabezpieczy jego firmę na przyszłość

Utworzona: 2022-01-11


Testy drogowe układu napędowego Scania Super przeprowadzone przez szwedzkiego przewoźnika Daniela Karlssona utwierdzają go w przekonaniu, że znalazł samochód ciężarowy, który zapewnia właściwości pro-ekologiczne oraz mniejsze zużycia paliwa na nadchodzące lata.

Od momentu odbioru ciężarówki z nowym 13-litrowym silnikiem w grudniu 2020 r., pojazd pokonuje co miesiąc ok. 10 000 km na trasie stanowiącej istotny element listy przewozów realizowanych przez DK Transport wokół centralnego pasa Szwecji.

Daniel Karlsson, właściciel, już drugi raz bierze udział w teście drogowym Scanii i cieszy się z ponownego zaproszenia. Jest on wieloletnim klientem tego producenta, a wydajność i niezawodność nowego układu napędowego tylko utwierdziły jego przywiązanie do marki. Swoją firmę założył na przełomie tysiącleci, a kiedy w 1999 roku trzeba było wybrać pierwszą ciężarówkę, nie miał żadnych wątpliwości.

Mój tata miał własną firmę transportową, więc dorastałem wśród ciężarówek, zwłaszcza ciężarówek marki Scania, ponieważ ojciec był i jest jej wielkim fanem. Swoją pierwszą ciężarówkę - Scanię 142 - kupiłem od mojego brata, ponieważ wiedziałem, że jest bezpieczna i niezawodna mówi.
Obecnie Karlsson posiada flotę składającą się z 17 ciężarówek Scania i zatrudnia 20 kierowców. Wśród głównych zalet samochodów ciężarowych tej marki wymienia niezawodność i całkowity koszt eksploatacji, ale jednym z powodów, dla których z taką radością testuje nową ciężarówkę, jest układ napędowy, który poprawia właściwości ekologiczne i wydajność paliwową pojazdu.

Myśląc o moich oczekiwaniach dotyczących wyników testu drogowego, kwestią bardzo ważną było dla mnie zużycie paliwa. Ze względu na jego wysoki udział w kosztach, niższe zużycie to możliwość obniżenia kosztów ogólnych. Testy wykazały, że zużycie utrzymuje się na stabilnym poziomie 35 litrów na 100 km, co jest zgodne z moim dotychczasowym doświadczeniem z tą marką. Ale potem byłem nieco zaskoczony, kiedy poproszono mnie, żebym jeździł na biodieslu, ponieważ myślałem, że to dość nietypowe rozwiązanie. Jednak nasi więksi klienci, tacy jak ICA, DHL i Marbodal, coraz częściej proszą o to, by przewozy były realizowane przy pomocy biodiesla, ponieważ, zwłaszcza w ciągu ostatniego roku, ich klienci także pytają, co robią, aby poprawić ekologiczność swoich rozwiązań transportowych. Więc teraz widzę, że Scania to właściwy krok w kierunku wykorzystania biodiesla jako kroku pośredniego przed elektryfikacją wyjaśnia.
Scania 460 R jest napędzany biodieslem wytwarzanym z oleju rzepakowego, który rośnie w na polach środkowej Szwecji. Dla Daniela Karlssona biodiesel to żadna nowość.

Używam go w ciężarówkach od prawie 10 lat i jeśli pojazd jest dobrze serwisowany, nie ma problemu. Poza tym, z biegiem lat jakość oleju rzepakowego też się znacznie poprawiła mówi.
Gdy ciężarówka wykonuje kilka regularnych kursów w tygodniu, zwykle za kierownicą siedzi Simon Bäckbring. To 29-letni mieszkaniec Örebro, który rozpoczął pracę w DK Transport około 18 miesięcy temu, ale jeździ ciężarówkami od 11 lat. Podoba mu się udział w teście drogowym, zwłaszcza fakt, że potrafi odpowiedzieć na pytania innych kierowców, których dziwi, dlaczego ciężarówka wyglądająca z przodu jak R 420 bez żadnych problemów ciągnie ładunek o masie 60 ton.



Podczas testu Bäckbring jechał do klienta NTex Inrikes z Göteborga, gdzie po rozładowaniu części ładunku spędził noc w ciężarówce. Następnego dnia dostarczył dostawy do 12 różnych klientów w drugim mieście Szwecji, zanim późnym popołudniem wrócił do bazy w Örebro.

Jego szef, Daniel Karlsson, mówi, że ulepszona ciężarówka jest „bardzo przyjazna dla kierowcy”. To cecha, która, jego zdaniem, ma kluczowe znaczenie w przyciąganiu i zatrzymywaniu dobrych kierowców, a sam Bäckbring lubi nią jeździć.

Jak na pojemność silnika, zużycie paliwa znacznie spadło. Ciężarówka powinna być wygodne podczas jazdy. I cicha. Teraz silnik nie wchodzi na tak wysokie obroty podczas zmieny bieg, więc jazda jest bardziej gładka. Podoba mi się również wnętrze, a ciężarówki marki Scania pasują do mojego stylu jazdy. Na przykład w porównaniu do innych marek mają świetny hamulec z retarderem mówi kierowca.
Ale dla Bäckbringa i jego szefa być może jedną z najbardziej wyróżniających cech są właściwości jezdne. Aktywny układ kierowniczy zapewnia pojazdowi mały promień skrętu, co jest szczególnie przydatne przy dostawach dla niektórych miejskich klientów, takich jak Mölnlycke Garden Center, gdzie właśnie wypadł jego pierwszy postój na testowej trasie.

A szef centrum ogrodniczego, Mårten Johansson, jest zadowolony, że ciężarówka, która trzy razy w tygodniu zaopatruje jego firmę w ziemię ogrodową, jest przyjazna dla środowiska.

Po powrocie do bazy w Örebro Daniel Karlsson wciąż się uśmiechał. Opowiada o innych zaletach układu napędowego Super.

Podstawowy okres międzyobsługowy dla tej ciężarówki jest dość długi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Poważny serwis wypada dopiero po ponad roku, podczas gdy w przypadku innych ciężarówek mają taki serwis odbywa się raz w roku, a w międzyczasie kilka mniejszych. Okres międzyobsługowy skrzyni biegów wynosi milion kilometrów, więc miejmy nadzieję, że nigdy nie będę musiał jej wymieniać! wyjaśnia Daniel Karlsson.
Znacznie dłuższe okresy międzyserwisowe dotyczą również wymiany oleju silnikowego.

Teraz olej silnikowy wymieniam po 140 000 km; wcześniej zwykle wypadało to co 60 000 do 80 000 km. Na początek wymieniamy filtr paliwa do oleju rzepakowego, ale ponieważ ciężarówka ma układy oczyszczenia oleju i usuwania wody, filtr wymieniamy tylko co 30 000 km a myślę, że moglibyśmy jeździć jeszcze dłużej mówi właściciel firmy.
Test drogowy potrwa jeszcze trochę czasu, ale już teraz nie ma wątpliwości, że to cenne doświadczenie zarówno dla DK Transport, jak i Scanii.

Scania musi sprawdzać wszystkie parametry, aby stale poprawiać jakość, a test drogowy to jedyny sposób, aby to zrobić. Otrzymaliśmy dobrą informację zwrotną od inżynierów Scania i ten egzemplarz powinien sprawdzić się w mojej flocie mówi Daniel Karlsson.
Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels