Po wprowadzeniu na rynek ulepszonych opon Conti EcoPlus HS3+ i Conti EcoPlus HD3+ w zeszłym roku, opona Conti EcoPlus HT3+ na oś naczepy uzupełnia teraz trzecią generację tej przyjaznej dla środowiska rodziny opon Continental.
Aby ulepszyć właściwości sprawdzonej opony Conti EcoPlus HT3+ do transportu dalekobieżnego zastosowano innowacyjne mieszanki gumowe i najnowocześniejsze techniki produkcyjne. Jej osiągi zostały zoptymalizowane zarówno pod względem oporów toczenia, jak i przebiegu. W rezultacie opona zapewnia znakomitą wydajność paliwową, a jednocześnie doskonale nadaje się do bieżnikowania. Nowe oznaczenie 3PMSF wskazuje na bezpieczeństwo opony w każdych warunkach pogodowych, w tym w trudnych warunkach śniegowych lub oblodzonych drogach. Zapewnia również najlepszą możliwą przyczepność na mokrej nawierzchni, co potwierdza ocena A na etykiecie UE dla tej cechy. Podsumowując, opona ta jest idealnym wyborem, jeśli chodzi o ograniczenie rzeczywistych kosztów floty do minimum.
Ulepszona opona Conti EcoPlus HT3+ Continental do transportu dalekobieżnego zapewnia niezwykłą oszczędność paliwa. Dwuwarstwowa konstrukcja bieżnika oraz ulepszona mieszanka gumowa zarówno bieżnika, jak i ściany bocznej pozwoliły na dalsze zmniejszenie oporów toczenia przy jednoczesnym zwiększeniu przebiegu. Wynika to głównie z dopracowanego procesu produkcyjnego, w którym zastosowano technologię Fuel Saving Edge i zoptymalizowany wzór lameli. Nowa geometria rowków pozwala na bardziej efektywny rozkład nacisku na cały bieżnik, co przyczynia się do równomiernego zużycia. Zapobiega to uszkodzeniu karkasu, zachowując możliwość bieżnikowania opony.
Energooszczędne pojazdy użytkowe są korzystne zarówno z punktu widzenia wydatków floty, jak i środowiska. Wpływ oporów toczenia na zużycie paliwa może sięgać nawet 30%, więc jest to aspekt o kluczowym znaczeniu dla producentów opon. Opór toczenia jest również jednym z parametrów używanych przez narzędzie symulacyjne VECTO do obliczania zużycia paliwa przez samochód ciężarowy. VECTO i rozporządzenie UE dotyczące emisji nadal są kluczowymi kwestiami dla branży transportowej, która musi drastycznie obniżyć emisje CO2 do 2030 roku. Aby zwiększyć przejrzystość procesu wyboru opon, Continental opracował kalkulator CO2 i zużycia paliwa wykorzystujący narzędzie symulacyjne VECTO. Pozwala on operatorom flot zobaczyć, jak bardzo mogą zmniejszyć emisje i zużycie paliwa dzięki odpowiedniemu doborowi opon producenta. Rodzaj zastosowania, konstrukcja opony, ciśnienie w oponach i opory toczenia mają decydujący wpływ na to, ile paliwa zużywa flota i ile można zaoszczędzić – co jest kluczowym czynnikiem w chwili obecnej przy najwyższych w historii cenach paliwa.
Źródło: Continental
Utworzona: 2022-04-28