
Podczas Q-Days firma zaprezentowała portfolio rozwiązań w dziedzinie transportu bezemisyjnego, w tym projekty pojazdów z napędem elektrycznno-akumulatorowym i na wodorowe ogniwa paliwowe, które wcześniej nie były pokazywane publicznie.

Omówiono również inne obszary rozwiązań bezemisyjnych, takie jak retrofitting, czyli elektryfikację używanych pojazdów z silnikami Diesla. Wdrażanie przez Quantron technologii ogniw paliwowych odbywa się we współpracy z firmą Ballard Power i obejmuje pojazdy w różnych klasach tonażowych i wielu wariantach akumulatorowych.

Gospodarz spotkania zaprezentował również inne swoje pojazdy, m.in. ciągnik siodłowy Quantron QHD BEV 50-280 4x2, opracowany na bazie ciężarówki DAF CF z kabiną Space Cab, w nowej stylistyce Q. Baterie o pojemności 280 kWh zapewniają mu zasięg w granicach 200-220 km, a czas ich ładowania wynosi od 2 do 6,5 godziny, w zależności od zastosowanej ładowarki. Silnik o mocy 350 kW (maksymalny moment obrotowy 3500 Nm) współpracuje z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów Allison.

Pokazano też samochody dostawcze o dmc od 3,5 do 7,2 t, czerpiące energię z akumulatorów lub wodorowych ogniw paliwowych, oparte na furgonach Iveco Daily i Mercedes-Benz Sprinter. Sektor transportu publicznego reprezentował natomiast 12-metrowy autobus miejski Cizaris 12 z napędem akumulatorowym. Uczestnicy spotkania mieli możliwość odbycia jazdy demonstracyjnej wybranymi pojazdami marki Quantron.
Źródło: Quantron