Infrastruktura ładowania to kluczowy element w ciężkim transporcie, dlatego także w tym obszarze Scania i Dagab ściśle ze sobą współpracują. Nowy zestaw ciężarowy będzie zasilany zieloną energią elektryczną. Dzięki planowaniu i szybkiemu ładowaniu będzie eksploatowany bardziej intensywnie niż inne pojazdy z firmowej floty – przez co najmniej dwie zmiany na dobę. Zwiększy to jakość i efektywność dostaw i oznaczać będzie znaczne zmniejszenie wpływu na środowisko na dziennej trasie liczącej 300-450 km. W przypadku trzeciej zmiany wpływ na klimat może być jeszcze mniejszy.
Elektryfikacja transportu to złożony proces. Technologia i pojazdy elektryczne są dostępne, ale konieczne będzie podjęcie szerszych i bardziej intensywnych działań, aby opracować rozwiązania dla inteligentnych miast w obszarze infrastruktury ładowania. Dążymy do umożliwienia większej liczbie firm podążania drogą, którą wybrała firma DagabCiężki transport elektryczny schłodzonej żywności wymaga kompatybilnych interfejsów między gniazdami zasilania do kontroli temperatury i inteligentnej integracji, aby zminimalizować zużycie energii ciągnika i naczepy (podwozia i przyczepy). W związku z tym, aby sprostać tym zadaniom, pojazd ma mocniejsze komponenty niż ciężarówki z napędem elektrycznym, które Scania oferuje w produkcji seryjnej.
– komentuje Fredrik Allard, dyrektor ds. e-mobilności w Scanii.
Zapewnienie transportu żywności wolnego od paliw kopalnych jest konieczne, aby zmniejszyć wpływ naszych pojazdów na środowisko. Wykorzystując pojazd elektryczny tej wielkości, widocznie zmniejszamy nasze emisje. To kolejny krok w kierunku transportu całkowicie wolnego od paliw kopalnych oraz bezemisyjnych operacji transportowych najpóźniej do 2030 rokuŹródło: Scania
– mówi Helena Blom, manager ds. transportu w firmie Dagab.