Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Za pięć dwunasta – ostatnia faza testowa

Utworzona: 2022-05-17


Firma FES – Frankfurter Entsorgungs- und Service GmbH – we Frankfurcie nad Menem rozpoczęła eksploatację przedseryjnej elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eEconic w komunalnej zbiórce odpadów. To ostatnia faza testowa przed rozpoczęciem produkcji seryjnej.

Model eEconic napędzany energią elektryczną z akumulatorów będzie miał swoją premierę targową 30 maja w Monachium, na targach Międzynarodowych Targach Wody, Ścieków, Odpadów i Surowców (IFAT). Rozpoczęcie produkcji seryjnej w fabryce w Wörth zaplanowano na lato bieżącego roku.

Po pomyślnym zakończeniu serii testów wewnętrznych rozpoczynamy końcową fazę testową w praktycznej eksploatacji u klientów, poprzedzającą zbliżające się uruchomienie produkcji seryjnej. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że FES postawiła na naszego eEconica i skierowała go do intensywnej eksploatacji komunalnej
– powiedział dr Ralf Forcher, szef Mercedes-Benz Special Trucks podczas oficjalnego przekazania pojazdu użytkownikowi.

Jako miasto musimy świecić przykładem i także w naszej flocie pojazdów użytkowych stawiać na pojazdy niskoemisyjne. FES jako partner miasta wdraża przyjazną dla środowiska utylizację odpadów. Dzięki temu Frankfurt jest jednym z pierwszych miast w Niemczech, które konsekwentnie podąża w kierunku elektromobilności i redukcji szkodliwych emisji również w swoich pojazdach użytkowych
– stwierdziła Rosemarie Heilig, kierowniczka frankfurckiego decernatu ds. klimatu i przewodnicząca rady nadzorczej FES.

Jako przedsiębiorstwo komunalne zajmujące się utylizacją odpadów przyczyniamy się do zrównoważonego rozwoju naszego miasta. Uważamy eEconica, przede wszystkim eksploatowanego jako śmieciarkę, za istotny element naszej strategii, ponieważ może wykonywać swoje zadania cicho i bez lokalnej emisji CO2
– podreślił Dirk Remmert, dyrektor zarządzający FES.

Bazuje konstrukcyjnie na eActrosie

Technicznym sercem 27-tonowego niskopodłogowego eEconica jest jednostka napędowa bazująca konstrukcyjnie na eActrosie produkowanym seryjnie od października 2021 r. Tworzą ją oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Jednostka czerpie energię z trzech pakietów akumulatorowych, z których każdy ma pojemność użytkową ok. 97 kWh. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW i maksymalną 400 kW. Przy przewidującym stylu jazdy jest możliwość odzyskiwania energii elektrycznej poprzez rekuperację – to ogromna korzyść, zwłaszcza wobec konieczności częstego zatrzymywania się podczas zbiórki odpadów. Po całodziennej jeździe akumulatory można ładować w bazie z mocą do 160 kW.

Niezaprzeczalne atuty

Jedną z zalet samochodu jest niższy poziom emisji hałasu w porównaniu z odpowiednikiem z konwencjonalnym napędem. Wersja elektryczna oferuje również sprawdzone zalety konwencjonalnego Econica, np. nisko osadzoną panoramiczną szybę „DirectVision”, która wraz z niskim usytuowaniem fotela umożliwia kierowcy bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi uczestnikami ruchu drogowego. Powlekana i podgrzewana szyba przednia Thermocontrol zapobiega zaparowywaniu wskutek działania czynników atmosferycznych i ogranicza nagrzewanie się wnętrza pod wpływem promieniowania słonecznego.

Płaska podłoga kabiny ułatwia przechodzenie przez nią, co okazuje się szczególnie wygodne, gdy kierowca chce wysiąść przez składane drzwi po stronie pasażera. Wyposażenie standardowe eEconica obejmuje m.in. nowoczesny i intuicyjny Multimedia Cockpit, asystenta martwego pola S1R oraz asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji.

Śmieciarka eksploatowana przez FES jest wyposażona w funkcjonalną, uniwersalną zabudowę o pojemności 22 m3 z napędzanym elektrycznie tylnym mechanizmem załadowczym FAUN VARIOPRESS.

Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels