Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczną w trasę po regionie

Utworzona: 2022-06-14


Zgodnie z zapowiedzianą strategią, Scania wprowadza rozwiązania oparte na pojazdach elektrycznych nowej generacji (ang. BEV – Battery Electric Vehicle). Ciężarówki, dostępne z kabinami sypialnymi R lub S, stanowią część kompleksowego rozwiązania, które umożliwi elektryfikację operacji transportowych znacznej liczby klientów.

Produkcja pojazdów nowej generacji rozpocznie się w IV kwartale 2023 r. Dzięki zainstalowaniu w nich akumulatorów o łącznej mocy 624 kWh, Scania zapewnia narzędzia do zasadniczej zmiany, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne wykorzystywane w transporcie regionalnym. Ciągła moc wyjściowa pojazdu Scania 45 R lub S wynosi 410 kW (odpowiednik ok. 560 KM).

Wprowadzenie elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu regionalnego stanowi kamień milowy dla nas i naszych partnerów. Obecnie poszerzamy ofertę, stwarzając nowe możliwości dla szerokiego grona klientów i całego ekosystemu transportowego. Nasze pojazdy stanowią część rozwiązania, którego oczekuje branża transportowa w związku z elektryfikacją
– komentuje Christian Levin, prezes i dyrektor generalny firmy Scania.

Pojazdy BEV nowej generacji opierają się na klasycznych podstawach szwedzkiego producenta, takich jak modułowość, zrównoważony rozwój i ekonomika eksploatacji, z potencjałem dorównującym, a nawet przekraczającym to, czego można oczekiwać od konwencjonalnych ciężarówek. Nowym pojazdom towarzyszy wsparcie w obszarze serwisu i usług, które czynią ofertę kompletną, łącznie z zapleczem ładowania, finansowaniem, ubezpieczeniem i obsługą serwisową.


Włączenie tych rozwiązań do naszego portfolio to ważna zmiana dla klientów, którzy chcą być częścią elektryfikacji transportu. Ułatwiamy ją, uwzględniając takie wartości, jak bliskie partnerstwo i zeroemisyjność. Oferta pojazdów elektrycznych Scania stale rozwija się. Dzięki wzbogaceniu naszego portfolio, w którym znajdują się hybrydy i pojazdy BEV do dystrybucji miejskiej, wprowadzone na rynek w 2020 roku, możemy obecnie zaoferować klientom zrównoważone i szerokie portfolio rozwiązań o zerowej emisji
– podkreśla Fredrik Allard, starszy wiceprezes i dyrektor ds. elektryfikacji w Scania.

Elektryczne samochody ciężarowe nowej generacji stanowią doskonałe rozwiązanie na regionalnych trasach. Zasięgi różnią się w zależności od masy i konfiguracji pojazdu oraz topografii terenu, na którym jest wykonywany transport. Zasięg ciągnika w konfiguracji osi 4x2 z sześcioma akumulatorami może sięgać do 350 km między każdym ładowaniem, jeśli zestaw porusza się ze średnią prędkością 80 km/h na autostradzie. Moc ładowania wynosi do 375 kW, co oznacza, że ​​godzina ładowania zwiększa zasięg o 270 do 300 km.

Najlepsze dla tego typu rozwiązań są stałe trasy, które obejmują zaplanowane ładowanie w zajezdni lub miejscu docelowym. Możliwość ładowania podczas obowiązkowego 45-minutowego odpoczynku kierowcy zwiększa zasięg operacyjny ciężarówki.


Nowe Scanie BEV mogą być zamawiane w konfiguracji: ciągnik 4x2 lub podwozie 6x2*4. Ciągnik 4x2 wymaga rozstawu osi 4150 mm do montażu sześciu akumulatorów i w tym przypadku producent bazuje na europejskich przepisach dotyczących zwiększonych wymiarów pojazdów. Istnieje możliwość wyspecyfikowania pojazdu o całkowitej masie zestawu do 64 ton, zgodnego z typową kombinacją nordycką.

To, co stoi między nami, a przestawieniem się na system transportu wolny od paliw kopalnych, oparty na rozwiązaniach zelektryfikowanych, to kompleksowa infrastruktura do ładowania, ale tu również widzimy duży postęp
– dodaje Christian Levin.
Dostępność rozwiązań do ładowania jest kluczowa dla europejskich klientów, którzy chcą zacząć inwestować w pojazdy typu BEV na większą skalę. Scania nawiązała już współpracę z globalnymi partnerami w tym obszarze, dlatego może oferować kompleksowe rozwiązania w zakresie ładowania.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels