Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Girteka dąży do bycia jedną z 10 wiodących firm w Europie

Utworzona: 2022-06-24


Pomimo zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw, przychody ze sprzedaży wzrosły wraz ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe. Mimo wzrostu kosztów operacyjnych, przychody z działalności transportowej w ramach całej grupy urosły o ponad 20% w porównaniu z rokiem 2020.

W ubiegłym roku Girteka zmieniła strukturę organizacyjną w ramach przygotowań do dalszego rozwoju. Zmiany, które zaszły w strukturze grupy, zapewnią zrównoważony rozwój organizacji, przy czym zarządzanie spółkami transportowymi leży w gestii Girteka Holding, LLC.

W roku 2021 przychody ze sprzedaży wyniosły 1,437 mld euro a zysk netto przed opodatkowaniem – 77,9 mln euro. Po pokonaniu trudności związanych z pandemią, brexitem i zakłóceniami w łańcuchu dostaw, przedsiębiorstwo nabrało rozpędu, gdy rynek ponownie stał się bardziej stabilny. W 2021 r. firma skupiła się na usprawnieniu procesów, dalszej cyfryzacji, zwiększaniu floty samochodów ciężarowych i liczby pracowników, aby utrzymać wzrost i rentowność.

W ubiegłym roku Girteka obchodziła 25-lecie rozpoczęcia działalności od jednej ciężarówki i pierwszych trzech pracowników. Od tego czasu staliśmy się wiodącą europejską firmą transportową dysponującą największą flotą samochodów ciężarowych w Europie. W zeszłym roku ogłosiliśmy nasz nowy cel strategiczny – zostać jedną z dziesięciu wiodących firm logistycznych w Europie i wyniki osiągnięte w tym roku przybliżyły nas do realizacji tego celu powiedział Edvardas Liachovičius, dyrektor generalny Girteka.
Dążąc do utrzymania pracowników i przyciągnięcia nowych, firma zainwestowała wiele w rozwój zawodowy swojej kadry. Niezmiennie źródłem dumy jest dla niej Akademia Kierowców, która może się pochwalić przeprowadzeniem ponad 60 000 szkoleń w 2021 roku.

Dzięki staraniom podejmowanym w zakresie relacji pracowniczych, aż 70% obecnych pracowników poleca pracę w firmie swoim znajomym i bliskim. W 2021 r. Girteka poświęciła dużo czasu na przygotowania do zmian regulacyjnych KE nadchodzących w roku 2022 w związku z wymogami Pakietu Mobilności. Firma zdecydowała się rozszerzyć swoją działalność w Poznaniu, ze względu na bliskość do Europy Zachodniej i Skandynawii. Thermo-transit, spółka w pełni należąca do grupy, zwiększyła zdolność przewozową otwierając nowe terminale w pobliżu Oslo w Norwegii i Padborg w Danii.

Podobnie jak inne firmy przewozowe, w ubiegłym roku Girteka odczuła skutki wzrostu całkowitych kosztów operacyjnych, braku kierowców, inflacji oraz ograniczonej dostępności nowych i używanych pojazdów. Oprócz cen paliwa, wzrosły również inne koszty operacyjne, począwszy od wynagrodzeń, kosztów administracyjnych, a skończywszy na cenach napraw samochodów ciężarowych i przyczep, zwiększając presję na wydajność.

W zeszłym roku rozwijała się też intermodalna sieć kolejowa firmy, oferując możliwość dostarczania towarów ciężarówkami napędzanymi paliwami alternatywnymi w celu zmniejszenia emisji CO2. W porównaniu do roku 2020 ponad dwukrotnie zwiększyła się liczba przewozów całopojazdowych, z czego 5% wszystkich pokonanych kilometrów za pośrednictwem transportu intermodalnego, co pozwoliło ograniczyć emisję 14,4 mln kg CO2 w ciągu roku.

Do roku 2025 firma chce zwiększyć udział kilometrów pokonanych w przewozach dalekobieżnych za pośrednictwem sieci intermodalnej do 20%. Ponad rok temu Girteka rozpoczęła realizację ambitnej wizji rozwoju biznesu i dąży do pełnej cyfryzacji swojej działalności logistycznej i wszystkich operacji do 2025 roku za pomocą platformy technologicznej SAP.

Źródło: Girteka
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels