18-tygodniowa współpraca (od marca do sierpnia br.) wykazała znaczne korzyści zarówno dla biznesu, jak i środowiska naturalnego. Uzyskano ok. 37-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z typowym sposobem realizowania dostaw, a liczba przejazdów po zatłoczonych ulicach centrum Londynu zmniejszyła się o 949, co przełożyło się na 23.961 mniej przejechanych kilometrów. Przyczyniło się to również do obniżenia kosztów, zwiększenia efektywności i pozyskania nowych klientów placówek handlowych uczestniczących w projekcie. Hurtownie te zaopatrują m.in. londyńskie restauracje i sklepy.

Nasze historyczne rynki hurtowe służą Londyńczykom od setek lat. Aby sprostać wyzwaniom związanym z klimatem, nie możemy jednak kontynuować działalności w dotychczasowej formie. Ten pilotaż udowodnił, że korzystanie z różnych sposobów dostawy nie tylko zmniejsza emisję i ruch drogowy, ale może również zaoferować lepszą obsługę zarówno naszym hurtownikom, jak i ich klientom. Nasz program relokacji hurtowni, którego celem jest przeniesienie Billingsgate, Smithfield i New Spitalfields do Dagenham Dock, stworzy o wiele więcej możliwości innowacji w zakresie transportu niskoemisyjnego oraz znacznego zmniejszenia liczby przejazdów do i z hurtowniPlan City of London Corp. przewiduje połączenie i ulokowanie w jednym miejscu trzech historycznych targowisk – Billingsgate (rybnego), New Spitalfields (owocowo-warzywnego) oraz Smithfield (mięsnego).
– skomentował Chris Hayward, szef strategii w City of London Corporation.

W realizację projektu zaangażowanych jest 7 pojazdów chłodniczych Ford Pro, w tym elektryczny Ford E-Transit 3. Są wyposażone w czujniki, które przesyłają dane w czasie rzeczywistym do systemu Ford Pro Telematics 4 i skomunikowanego systemu czasu sprawności FORDLiive 5, aby wspierać menedżerów flot podczas monitorowania wydajności, stanu i parametrów pojazdów. Dzięki temu można monitorować poziom oleju silnikowego i AdBlue oraz ciśnienie w oponach, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo nieplanowanego przestoju. Menedżer floty może zaplanować wymagane przeglądy i naprawy w takich godzinach, by zminimalizować ich wpływ na dostawy.
Źródło: Ford