Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czasowe zniesienie nocnych i sektorowych zakazów w Tyrolu?

Utworzona: 2022-08-13


Niemieckie stowarzyszenie BGL domaga się takiego rozwiązania ze względu na istniejące zakazy sektorowe i nocne oraz nowe problemy jakie tworzą się w związku z zamknięciem ROLA Wörgl - Brenner.

Swobodny przepływ towarów w UE, jedna z 4 podstawowych swobód o statusie konstytucyjnym, wydaje się być jedynie przyjazną rekomendacją dla Austrii. Po licznych działaniach antytranzytowych w ostatnich latach, za pomocą których austriacki kraj związkowy Tyrol masowo ograniczył drogowy ruch towarowy przez przełęcz Brenner, połączenie kolejowe zostaje również odcięte.

Dla firm transportowych dotkniętych sektorowym zakazem jazdy i nocnym zakazem jazdy na autostradzie Inntal, ROLA jest jedynym sposobem realizacji transportu niezbędnego dla gospodarki i ludności. Teraz ważne dla tranzytu Brenner połączenie ROLA Wörgl - Brenner zostanie całkowicie zamknięte w okresie od 19.08.2022 do 29.08.2022 z powodu intensywnych prac budowlanych. W tym czasie zlikwidowane zostaną 24 połączenia kolejowe dziennie w każdą stronę.

Aby zapewnić utrzymanie ruchu do Włoch, BGL zwróciła się do rządu Tyrolu o zniesienie sektorowego zakazu prowadzenia pojazdów oraz nocnego zakazu jazdy na autostradzie Inntal na czas zamknięcia ROLA. Operator ROLA Rail Cargo Austria (RCA) zapowiedział, że w wyżej wymienionym okresie zwiększy liczbę pociągów na trasie ROLA Trento - Wörgl. Jednak obecnie opublikowany przez RCA rozkład jazdy na dany okres w żadnym wypadku nie jest wystarczający, aby móc prowadzić ruch niezawodnie i w sposób rozsądny dla kierowców. Oferta na trasie Wörgl - Trento ma zostać powiększona tylko o jedno (!) połączenie kolejowe. To w żaden sposób nie rekompensuje 24 połączeń na trasie Wörgl-Brenner, które zostały odwołane z powodu prac budowlanych.

Ponieważ Komisja Europejska uzależnia stosowanie sektorowych i nocnych zakazów jazdy na Inntalautobahn od zapewnienia poszkodowanym firmom transportowym wystarczających alternatyw kolejowych, jedynym rozwiązaniem z punktu widzenia BGL jest tymczasowe zniesienie obu zakazów. Przepływ towarów w obrębie UE musi pozostać zagwarantowany, podstawowe swobody obowiązują również w Austrii! W przeciwnym razie Komisja Europejska musi natychmiast interweniować.
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels