Ustawiliśmy ciągnik siodłowy na torze testowym. Następnie użyliśmy stalowej linki, aby rozpędzić odkształcalną barierę, reprezentującą samochód osobowy, prosto w zamontowany z boku zbiornik gazu, symulując zderzenie boczne opisał przebieg testu Dan Loftén, inżynier ds. badań i rozwoju, który jest odpowiedzialny za testy zderzeniowe i bezpieczeństwa.Po zakończeniu test następuje dokładna analiza skutków. Sprawdzany jest cały pojazd, a części, które szczególnie interesują inżynierów są demontowane.
Korzystamy z pomiarów wykonanych podczas testu, a także oglądamy nagrania wideo o dużej szybkości, aby mieć szczegółowy zapis zdarzenia dodał inżynier ds. badań i rozwoju.Materiał może być również wykorzystany do symulacji i opracowania uproszczonych metod badawczych, ponieważ badania na prawdziwym pojeździe są drogie.
Czy zbiorniki gazu uległy jakimś uszkodzeniom? Nie. Loftén jest pewien, że w przypadku prawdziwego wypadku poziom bezpieczeństwa jest wysoki.
Źródło: Scania