Obecni na nim przedstawiciele przewoźników, agencji rządowych i organów kontrolnych podkreślali postęp, jaki poczyniono w zakresie stosowania przepisów Pakietu Mobilności 1. Podkreślili jednak kilka punktów, które wymagają dalszych wyjaśnień, w tym kwestię tego, czy zasada powrotu pojazdu dotyczy przyczep i naczep.
W sprawie powrotu pojazdu do bazy macierzystej z zadowoleniem przyjmujemy pytania i odpowiedzi Komisji Europejskiej opublikowane w tym tygodniu, a w szczególności wyjaśnienie, że zasada nie dotyczy przyczep i naczep. IRU i sektor transportu drogowego oczekują dalszej współpracy z Komisją Europejską nad pozostałymi punktami. Najważniejszym aspektem, co jednogłośnie przyznali wszyscy uczestniczy, pozostaje transpozycja nowych przepisów dotyczących delegowania kierowców na poziomie krajowym i właściwe przekazywanie tych informacji zainteresowanym stronom powiedziała Raluca Marian, dyrektor ds. rzecznictwa UE w IRU.Piąte warsztaty IRU dotyczące egzekwowania Pakietu Mobilności 1 odbyły się 8 września w Brukseli, zarówno w formie zdalnej jak i z udziałem osobistym. W wydarzeniu wzięli udział członkowie IRU, federacje i korporacje transportowe, a także przedstawiciele Komisji Europejskiej, służb KE i Europejskiego Urzędu ds. Pracy.
Źródło: IRU