Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pewien postęp, ale nadal brak pełnej jasności

Utworzona: 2022-10-01


Podsumowując poczynione postępy, kluczowi gracze w transporcie drogowym wzięli udział w piątym warsztacie IRU dotyczącym egzekwowania przepisów unijnego Pakietu Mobilności 1.

Opierał się on na wysiłkach IRU w celu wyjaśnienia niejasnych kwestii dotyczących sposobu egzekwowania przepisów od czasu przyjęcia Pakietu 2 lata temu i od momentu, gdy ostatni zestaw przepisów Pakietu Mobilności 1 wszedł w życie kilka miesięcy temu. Warsztat odbyły się zaledwie kilka dni przed publikacją ważnego zestawu wyjaśnień Komisji Europejskiej dotyczących powrotu pojazdu do bazy macierzystej. O zmianie tej pisaliśmy TUTAJ.

Obecni na nim przedstawiciele przewoźników, agencji rządowych i organów kontrolnych podkreślali postęp, jaki poczyniono w zakresie stosowania przepisów Pakietu Mobilności 1. Podkreślili jednak kilka punktów, które wymagają dalszych wyjaśnień, w tym kwestię tego, czy zasada powrotu pojazdu dotyczy przyczep i naczep.

W sprawie powrotu pojazdu do bazy macierzystej z zadowoleniem przyjmujemy pytania i odpowiedzi Komisji Europejskiej opublikowane w tym tygodniu, a w szczególności wyjaśnienie, że zasada nie dotyczy przyczep i naczep. IRU i sektor transportu drogowego oczekują dalszej współpracy z Komisją Europejską nad pozostałymi punktami. Najważniejszym aspektem, co jednogłośnie przyznali wszyscy uczestniczy, pozostaje transpozycja nowych przepisów dotyczących delegowania kierowców na poziomie krajowym i właściwe przekazywanie tych informacji zainteresowanym stronom powiedziała Raluca Marian, dyrektor ds. rzecznictwa UE w IRU.
Piąte warsztaty IRU dotyczące egzekwowania Pakietu Mobilności 1 odbyły się 8 września w Brukseli, zarówno w formie zdalnej jak i z udziałem osobistym. W wydarzeniu wzięli udział członkowie IRU, federacje i korporacje transportowe, a także przedstawiciele Komisji Europejskiej, służb KE i Europejskiego Urzędu ds. Pracy.

Źródło: IRU
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels