
Po obserwacji i wstępnej analizie, wydłużono ten okres do końca 2022 roku. Dotyczy to odcinka S2 pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska, co umożliwia przejechanie całą S2 przez Warszawę.
Po 1 sierpnia GDDKiA odnotowała większy ruch pojazdów ciężarowych, czego się spodziewano, ale nie spowodowało to pogorszenia warunków bezpieczeństwa ruchu. Ogółem przez tunel w lipcu, sierpniu i wrześniu przejechało średnio ok. 2,1 mln pojazdów miesięcznie w obu kierunkach. Suma pojazdów powyżej 16 ton nie przekroczyła 250 tys. Zauważalny jest ogólny wzrost natężenia ruchu, natomiast udział pojazdów ciężarowych waha się między 10 a 12 proc.
Wydłużenie zniesienia godzinowego zakazu poruszania się ciężarówek o masie powyżej 16 ton GDDKiA chce wykorzystać do zebrania kolejnych danych w celu zakończenia analizy i podjęcia decyzji o wprowadzeniu docelowej organizacji ruchu. Jednym z wariantów jest całkowite zniesienie godzinowego zakazu poruszania się pojazdów ciężarowych w ciągu S2 w Warszawie. Efektem końcowym będzie materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym.
Źródło: GDDKiA