Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zamówienie na 2000 naczep

Utworzona: 2022-10-31


DB Schenker, niemiecki dostawca usług logistycznych podpisał umowę o współpracy z Trailer Dynamics oraz Grupą Krone Commercial Vehicles w sprawie wykorzystania naczep elektrycznych w europejskim transporcie lądowym, w celu dekarbonizacji przewozów długodystansowych.

Ta umowa to kolejny krok w ramach elektryfikacji transportu lądowego. Szukamy nowych zrównoważonych rozwiązań, które można wykorzystać w naszej działalności. Napędy elektryczne firmy Trailer Dynamics to kolejny obiecujący model na przyszłość mówi Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu lądowego w DB Schenker w Europie.
Korzystanie z naczep elektrycznych umożliwia wczesne rozpoczęcie stopniowego przestawiania się na pojazdy bezemisyjne. Naszym zdaniem naczepy elektryczne nie stanowią technologii przejściowej, ale w dłuższej perspektywie będą stałym elementem naszej floty powiedział Wolfgang Janda, wiceprezes DB Schenker
Elektryfikacja, cyfryzacja, automatyzacja i dekarbonizacja to strategiczne cele, które Krone osiągnie dzięki swoim innowacyjnym produktom – a zwłaszcza dzięki naczepom elektrycznym. Dlatego cieszymy się, że firma DB Schenker, nasz wieloletni klient, nie tylko stawia sobie podobne cele, ale dzięki współpracy w ramach projektu eTrailer urzeczywistnia je razem z nami dodał na koniec dr Stefan Binnewies, dyrektor generalny Krone Holding.
Zelektryfikowane naczepy Trailer Dynamics są wyposażone w elektryczny układ napędowy, który wspomaga napęd ciągnika siodłowego. Specjalnie opracowany komponent wykorzystuje opatentowany system czujników służący do określania dynamiki jazdy zestawu ciągnik-naczepa, a następnie dostosowuje działanie naczepy w taki sposób, aby wspierała pracę ciągnika. Elektryczny układ napędowy umożliwia również odzyskiwanie energii podczas hamowania.

System sterowania napędem naczepy działa niezależnie, więc nie wymaga żadnego połączenia z ciągnikiem. Ponadto naczepy można łączyć z ciągnikami siodłowymi wszystkich producentów, niezależnie od zastosowanego rodzaju.

W zależności od potrzeb naczepy mogą być wyposażone w akumulatory o mocy 300 kWh, 450 kWh lub 600 kWh, które mogą zwiększyć zasięg ciągników elektrycznych nawet o 500 km, w zależności od warunków eksploatacji, a także znacznie zmniejszyć zużycie paliwa konwencjonalnych ciągników z silnikiem wysokoprężnym. Emisje CO2 można w ten sposób zmniejszyć nawet o 20-40%. Począwszy od roku 2024 DB Schenker zamierza wprowadzić 2000 naczep elektrycznych do swojej sieci europejskiej.

Źródło: Krone
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels