Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwsza ze 125 ciężarówek we flocie

Utworzona: 2022-11-18


Przewoźnik wprowadził do eksploatacji ciężarówkę elektryczną Volvo Trucks, która pozwoli na uruchomienie zielonego korytarza transportowego w jednym z czołowych centrów logistycznych Europy.

Zielone korytarze transportowe w regionie Delty, a nawet w całej Europie, mają kluczowe znaczenie dla realizacji celów Europejskiego Zielonego Ładu. Aby korytarze zaczęły funkcjonować, potrzebujemy innowacyjnych partnerstw i silnego zaangażowania ze strony przemysłu i rządów w rozwój infrastruktury ładowania i tankowania wodoru mówi Niklas Andersson, EVP Logistics w DFDS.
Firma DFDS zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do roku 2050. Cele te zostaną osiągnięte poprzez znaczne inwestycje w rozwiązania ekologiczne, w tym zobowiązanie do tego, aby do roku 2030 25% samochodów ciężarowych w firmowej flocie było zasilanych akumulatorami.

Przewoźnik zwiększa również własną produkcję energii słonecznej i wiatrowej, która będzie potrzebna do ładowania ciężarówek. Wspomniana ciężarówka to pierwsza ze 125 sztuk, które firma DFDS zamówiła w Volvo Trucks, które mają być dostarczone do 2023 r. W 2021 roku przewoźnik i szwedzki producent zainicjowali wspólny projekt na rzecz zrównoważonego transportu drogowego. Po wstępnym okresie próbnym w Göteborgu, 16 listopada elektryczne Volvo FH zostało dostarczone podczas premiery w Gandawie. Rząd holenderski i belgijski opracowały swoje 10-letnie krajowe plany w zakresie energii i klimatu, a belgijski premier Alexander de Croo był osobiście obecny podczas inauguracji w Gandawie.

Warto wspomnieć, że firma DFDS jest bardzo aktywna w regionie delty flamandzko-holenderskiej i świadcząc usługi w zakresie logistyki multimodalnej z terminalu w Gandawie, oferując sześć rejsów tygodniowo między Gandawą a Göteborgiem, co pozwala ograniczyć ilość ładunków przewożonych drogą, które zajęłyby 30 km jednego pasa ruchu. Ponadto obsługuje tygodniowo 20 pociągów między Szwecją, Francją, Włochami, Austrią i Belgią oraz sześć barek kontenerowych między Gandawą, Rotterdamem i Antwerpią.

Delta flamandzko-holenderska jest centralnym węzłem logistycznym w Europie, a nasza firma dostrzega możliwości wdrożenia bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych w naszej ofercie. Jednocześnie musimy zmniejszyć różnice cenowe między rozwiązaniami opartymi na zielonej i czarnej energii, aby dekarbonizacja była faktycznie opłacalna. Firma DFDS współpracuje z innymi firmami i organizacjami w celu badania i opracowywania nowych rozwiązań. Apelujemy do decydentów politycznych o wspieranie standaryzacji infrastruktury i rozwój technologii, które pozwolą urzeczywistnić wizję transportu neutralnego dla klimatu po konkurencyjnej cenie mówi Niklas Andersson.
Źródło: DFDS
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels