W poprzednim filmiku Bartass nagrał chwile odbioru od dealera DAF-a XG+ i instruktażu udzielanego przez przedstawiciela firmy ESA. Opisaliśmy to w materiale Przepaść_w_porównaiu_z_poprzednią_generacją.
Po pięciu dniach jazdy, już w Szwecji, youtuber zarejestrowałm kolejny filmik, w którym pokazał niuanse budowy pojazdu i wyposażenia kabiny i podzielił się swoimi spostrzeżeniami z pracy i odpoczynku. Powiedział wprost, że w tym aucie czas płynie szybko, zarówno podczas jazdy, jak i na postoju.
Kierowcy bardzo podobają się obracane fotele - wentylowane i podgrzewane - stanowiące element wyposażenia opcjonalnego, które łącznie z wysuwanym stolikiem można wykorzystać np. jako kącik kawowy czy miejsce pracy z komputerem. Przyznał, że najprzyjemniejszy sposób spędzania wolnego czasu to oglądanie filmów na kanałach YouTube czy Netflix na monitorze zamontowanym na bocznej ścianie.
Komfort jazdy przeszedł oczekiwania kierowcy - w megaprzestronnej kabinie jest bardzo wygodnie i cicho. To największa kabina dostępna na rynku europejskim - z przodem wysuniętym o 16 cm, a tyłem o 33 cm. Przemyślane rozwiązania i duża liczba schowków ułatwiają przewożenie wielu rzeczy w kabinie, np. w zagłębieniu podłogi przy fotelu można trzymać rękawice robocze.
Bartass pochwalił niesamowicie wygodne łóżko z regulowanym elektrycznie stelażem oraz dodatkową nakładką na materac. Podoba mu się szeroki zakres regulacji kierownicy, która w górnym, poziomym położeniu może służyć nawet jako podkładka pod laptopa.
Kierowca przedstawił też oryginalne rozwiązanie konstruktorów pojazdu. Otóż, aby użyć rurki do podnoszenia kabiny trzeba ją zmontować z dwóch części zamocowanych pod narożnymi owiewkami. A to dlatego, że przy podnoszeniu kabiny oba skrzydła narożników powinny być otwarte.
Źródło i screeny: YouTube
Utworzona: 2022-11-20