Dwa porty w Wielkiej Brytanii
Znaczna ilość ruchu importowego/eksportowego do Europy pochodzi z południa Wielkiej Brytanii. Dlatego dodanie alternatywnego portu - londyńskiego Thamesport powinno zmniejszyć zależność nadawców i odbiorców w Wielkiej Brytanii od mocno obciążonych tras przez kanał La Manche i zapewnić większą przewidywalność dostaw. Będzie to oczywiście również bardziej ekologiczna trasa, ponieważ wizyta w porcie Moerdijk zmniejszy odległości pokonywane drogą lądową w przypadku eksportu do Holandii/Europy.Kraje bałtyckie i Polska
Wykorzystanie większych statków pozwoli przewoźnikowi zwiększyć dostępną pojemność. Dotyczy to zwłaszcza eksportu z krajów bałtyckich (Kłajpeda) i Polski do Wielkiej Brytanii i Norwegii.Holandia
Dwa razy w tygodniu z portu Moerdijk w Holandii będą wypływać statki, które będą docierać do Oslo w poniedziałki i środy.Nowy statek został zaprojektowany do przewozu 45-stopowych kontenerów, które mają taką samą pojemność jak standardowe naczepy 13,6 m.
Źródło: Viasea