Osiągnęliśmy nowy poziom wydajności w planowaniu tras ciężarówek, dzięki czemu udało nam się pominąć etap pośredni konsolidacji ładunków w magazynach, aby proces mógł być przeprowadzany bezpośrednio na pokładzie pojazdu. Udoskonaliliśmy nasze algorytmy, aby jeszcze lepiej zarządzać danymi i osiągnąć idealne dopasowanie między podażą dostępnych pojazdów a popytem na usługi transportowe oferowane przez firmy, które mają dostęp do naszej platformy mówi Íñigo Juantegui, dyrektor generalny i współzałożyciel Ontruck.Kluczowym elementem nowego modelu jest wysoki poziom integracji i dopasowania danych, jaki udało się osiągnąć zespołowi ds. produktów, inżynierii i rozwoju firmy Ontruck, na co zwrócił uwagę Samuel Fuentes, dyrektor ds. strategii.
Dzięki udoskonalonej technologii firma oferuje nową usługę o nazwie „Economy”, która polega na świadczeniu bardziej ekonomicznych bezpośrednich przesyłek regionalnych towarów paletowanych, przesyłek masowych i przemysłowych, z dostawą następnego dnia. Pierwsze wyniki uzyskane w testach przeprowadzonych w Katalonii potwierdzają, że nowa usługa zwiększyła odsetek wytyczonych tras nawet o 50%, co jest decydującym czynnikiem przy obniżeniu stawek. Ponad z usługi „Economy” skorzystało 25% klientów, oceniając ją jako znakomitą, ponieważ bezpośredni transport minimalizuje ryzyko utraty i uszkodzenia towaru. Z tego względu, firma spodziewa się wykładniczego wzrostu w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Główną zaletą nowej usługi jest rezygnacja z fazy konsolidacji towaru w magazynach. Oznacza to nie tylko krótszy czas wysyłki i niższe koszty, ale także eliminację podwójnego etykietowania i związanej z tym pracy ręcznej, a także większe bezpieczeństwo i jakość obsługi, ponieważ dostawa odbywa się na zasadzie „od drzwi do drzwi”, minimalizując ryzyko utraty lub uszkodzenia do towaru.
O wykorzystaniu AI w świecie transportu i rozwiązaniach jakie stosują Omega Pilzno, Dachser czy CEVA ➡Człowiek czy technologie AI - kto ma większe szanse w transporcie?