MCS ma kluczowe znaczenie dla długodystansowych ciężarówek z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Chodzi o to, aby w czasie 45-minutowej przerwy pojazd został naładowany w stopniu wystarczającym do jazdy przez kolejne 4,5 godziny. Ze względu na pojemność akumulatorów trakcyjnych, niezbędne jest w tym przypadku szybkie ładowanie o dużej mocy.
Zgodnie z założonym przez nas celem, do 2030 roku 50 procent naszej sprzedaży powinny stanowić pojazdy z napędem elektrycznym. Osiągnięcie tego celu wymaga odpowiedniej infrastruktury, a technologia MCS jest kluczowym elementem jej rozwojuABB E-mobility dostarcza infrastrukturę do ładowania oraz wykonuje jej obsługę serwisową, co jest kluczowym elementem transformacji flot w kierunku napędów elektrycznych.
podkreślił Fredrik Allard, dyrektor ds. elektromobilności w firmie Scania.
Rozwijamy współpracę z producentami OEM w sektorze ładowania, wprowadzając najnowsze technologie, które mają zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Bardzo nas cieszy ten pierwszy test i z czekamy na kolejne sukcesy w rozwoju jakości, niezawodności i przystępności ładowania flotyŹródło: Scania
stwierdził Chris Nordh, dyrektor globalny ds. floty i operacji tranzytowych w ABB E-mobility.