W ramach przejścia na rozwiązania wolne od paliw kopalnych Volvo Group planuje w nadchodzących latach dokonać znacznych inwestycji w fabrykę w Gandawie. W 2025 r. obejmie to nową, najnowocześniejszą fabrykę modułów akumulatorowych. Aby zaopatrzyć dodatkowe części związane z dodaniem nowych modeli elektrycznych FH, FM i FMX, w 2024 r. na miejscu powstanie nowe centrum logistyczne. Te inwestycje w Gandawie wzmocnią lokalną gospodarkę i zatrudnienie.
Aby wesprzeć dalszą elektryfikację gospodarki, w tym sektora transportu, tamtejszy rząd musi szybko uzupełnić braki infrastrukturalne, zwłaszcza w zakresie przesyłu i dystrybucji energii elektrycznej. Potrzebnych jest też więcej punktów ładowania dla ciężarówek. Finansowanie tych projektów musi być zorganizowane przy zachowaniu konkurencyjności i atrakcyjności naszego kraju jako puli inwestycyjnej w okresie przejściowym.
Cieszymy się, że możemy współpracować z Volvo Group i obsługiwać pierwszą elektryczną ciężarówkę wyprodukowaną w Belgii. Ten kamień milowy reprezentuje nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważony transport. Jednocześnie jesteśmy głęboko zaniepokojeni brakiem infrastruktury wspierającej dalszą elektryfikację w ogóle. , koszty zielonej transformacji mogą wymknąć się spod kontroli mówi Karl Huts, CFO Indaver Group & Board Member Katoen Natie Group.Kilka faktów na temat pierwszej elektrycznej ciężarówki montowanej w Belgii:
Model: FH elektryczny
Zasięg: do 300 km
Źródło: Volvo Trocks