Wyniki testu po raz kolejny dowodzą, że zajmujemy wiodącą pozycję w branży jako najbardziej wydajna paliwowo marka. Test porównawczy przeprowadzony przez niezależnych dziennikarzy potwierdza to, czego doświadczają tysiące klientów w codziennej pracy: nasze pojazdy Scania Super mają wyraźną przewagę nad konkurencją pod względem zużycia paliwa i zapewniają znaczną redukcję emisji CO2W tym roku test porównawczy ETC objął ciągniki siodłowe o mocy do 450 KM i momencie obrotowym w przedziale od 2200 do 2400 Nm, przeznaczone do transportu długodystansowego. Do udziału w teście, który odbył się pod koniec maja na drogach na południe od Hanoweru, zaproszono wszystkich największych europejskich producentów. Ostatecznie na starcie stanęły trzy marki: Scania, DAF i Mercedes. Scania wystawiła do testu ciągnik siodłowy 420 R z kabiną sypialną. Pomimo najmniejszej mocy, Scania cechowała się najwyższym momentem obrotowym wynoszącym 2300 Nm. Średnia masa całkowita testowanego zestawu składającego się z ciągnika i naczepy wyniosła 33,6 tony.
podkreślił Julian Modro, dyrektor ds. rozwiązań dla branży w Scania Trucks.
„Truck and Trailer Welt” organizuje European Truck Challenge na drogach publicznych, które cechują się zmienną charakterystyką. Test odzwierciedla warunki, z jakimi kierowcy ciężarówek mają do czynienia na co dzień. Jedyną różnicą jest to, że zakłóceń, takich jak korki uliczne nie bierze się pod uwagę w wynikach końcowych. Dzięki temu są porównywalne. Dla przewoźników walczących z rosnącymi cenami paliwa i stopami procentowymi ten poziom oszczędności ma ogromne znaczenie: w przypadku pojazdu do transportu długodystansowego, który pokonuje 150 tys. km rocznie, oszczędność w porównaniu z pojazdem, który zajął drugie miejsce w teście wynosi 3000 euroDodajmy, że DAF otrzymał nagrodę w tym samym konkursie w kategorii „Drivers’ Choice” ("wybór kierowców") za model XF 450.
wyjaśnił Julian Modro.
Źródło: Scania