Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scania Super z najniższym spalaniem w teście ETC

Utworzona: 2023-09-25


Ciągnik siodłowy Scania 420 R z układem napędowym Super został zdecydowanym zwycięzcą w segmencie paliwowym renomowanego testu European Truck Challenge, porównującego długodystansowe samochody ciężarowe. Średnie zużycie oleju napędowego u zdobywcy drugiego miejsca było o 4,9% wyższe.

Do zwycięstwa ciągnika Scania Super w kategorii zużycia paliwa w teście European Truck Challenge w znacznym stopniu przyczyniły się układ napędowy Super oraz niedawno udoskonalony tempomat z systemem Active Prediction. Przedstawiciele czasopisma „Truck and Trailer Welt” wręczyli nagrodę dla najbardziej wydajnego paliwowo pojazdu podczas ceremonii zorganizowanej na targach NUFAM w Karlsruhe.


Wyniki testu po raz kolejny dowodzą, że zajmujemy wiodącą pozycję w branży jako najbardziej wydajna paliwowo marka. Test porównawczy przeprowadzony przez niezależnych dziennikarzy potwierdza to, czego doświadczają tysiące klientów w codziennej pracy: nasze pojazdy Scania Super mają wyraźną przewagę nad konkurencją pod względem zużycia paliwa i zapewniają znaczną redukcję emisji CO2
podkreślił Julian Modro, dyrektor ds. rozwiązań dla branży w Scania Trucks.
W tym roku test porównawczy ETC objął ciągniki siodłowe o mocy do 450 KM i momencie obrotowym w przedziale od 2200 do 2400 Nm, przeznaczone do transportu długodystansowego. Do udziału w teście, który odbył się pod koniec maja na drogach na południe od Hanoweru, zaproszono wszystkich największych europejskich producentów. Ostatecznie na starcie stanęły trzy marki: Scania, DAF i Mercedes. Scania wystawiła do testu ciągnik siodłowy 420 R z kabiną sypialną. Pomimo najmniejszej mocy, Scania cechowała się najwyższym momentem obrotowym wynoszącym 2300 Nm. Średnia masa całkowita testowanego zestawu składającego się z ciągnika i naczepy wyniosła 33,6 tony.


„Truck and Trailer Welt” organizuje European Truck Challenge na drogach publicznych, które cechują się zmienną charakterystyką. Test odzwierciedla warunki, z jakimi kierowcy ciężarówek mają do czynienia na co dzień. Jedyną różnicą jest to, że zakłóceń, takich jak korki uliczne nie bierze się pod uwagę w wynikach końcowych. Dzięki temu są porównywalne. Dla przewoźników walczących z rosnącymi cenami paliwa i stopami procentowymi ten poziom oszczędności ma ogromne znaczenie: w przypadku pojazdu do transportu długodystansowego, który pokonuje 150 tys. km rocznie, oszczędność w porównaniu z pojazdem, który zajął drugie miejsce w teście wynosi 3000 euro
wyjaśnił Julian Modro.
Dodajmy, że DAF otrzymał nagrodę w tym samym konkursie w kategorii „Drivers’ Choice” ("wybór kierowców") za model XF 450.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels