Od zakupu pierwszej większej partii Mercedesów w 2018 roku do tej pory kupiliśmy około 400 ciągników tej marki. Zadecydowała o tym przede wszystkim ekonomiczność tych pojazdów. Przekonaliśmy się, że Mercedesy są po prostu oszczędne i to nawet w rękach mniej wykwalifikowanego kierowcy, co dziś jest szczególnie ważne. Dobre wyniki spalania osiągają na nich również ci mniej doświadczeni, a kierowcy wyszkoleni przez profesjonalnych trenerów Mercedes-Benz TruckTraining uzyskują rezultaty doskonałe. Ta ciężarówka jest tak nowocześnie skonstruowana, że jeśli tylko kierowca pozwala właściwie pracować systemom, pojazd staje się optymalnie wydajny mówi Barbara Edelmüller-Generaux.Dostarczane do floty Batimu Mercedesy odpowiadają wymaganiom stawianym produktom klasy premium. Na pokładach nowych pojazdów dostępne są wszystkie nowości techniczne.
Zapewnia to komfort pracy kierowcy i możliwość bezpiecznego prowadzenia pojazdu również w Wielkiej Brytanii. System MirrorCam ułatwia manewrowanie i poprawia w znacznym stopniu widoczność. Kierowcę wspomaga również Active Brake Assist 5 generacji, zatrzymujący pojazd przed ruchomą i nieruchomą przeszkodą, a w terenie zabudowanym przed pieszym wchodzącym przed pojazd, co w znaczący sposób podnosi bezpieczeństwo uczestników ruchu. Oparty na radarach Aktywny asystent martwego pola niezależnie od widoczności i warunków drogowych monitoruje całą długość zestawu po prawej stronie, ułatwiając bezpieczne manewrowanie w ruchu lewostronnym, a także w sytuacjach ograniczonej widoczności. Zmodyfikowany został jednocześnie układ napędowy, podnosząc moment obrotowy o 200 Nm już od 7. biegu, jak również system PPC (Predictive Powetrain Control), ułatwiający ekonomiczne prowadzenie samochodu i zmniejszający zużycie paliwa. Wszystkie istotne dla kierowcy informacje są wyświetlane w kokpicie multimedialnym, który świetnie się sprawdza, podobnie jak użytkowane już od kilku lat akumulatory w technologii AGM podkreśla współwłaścicielka Batimu.Intensywna współpraca przewoźnika z producentem w ostatnich kilku latach to jednak efekt nie tylko zaawansowanego technologicznie i sprawdzonego produktu, jakim jest Actros. Równie istotne okazało się wzajemne zaangażowanie we wszystkie aspekty związane z eksploatacją pojazdu, tak aby firma mogła w pełni korzystać z jego potencjału.
Nasze samochody to produkty inwestycyjne. Aby przynosiły firmie zyski, muszą pracować w środowisku, które umie wykorzystać pełny ich potencjał. Dzieje się to poprzez staranny monitoring wszystkich czynników wpływających na zużycie paliwa. Firma Batim to potrafi, stale z nami współpracuje w zakresie szkolenia kierowców, monitoruje rezultaty za pomocą systemu Fleetboard, korzystając jednocześnie z kompletnej opieki serwisowej dzięki kontraktom serwisowym. To wszystko sprawia, że Batim jest dla nas partnerem strategicznym dzięki podobnej filozofii działania – opartej na ciągłym dążeniu do doskonalenia się w każdym obszarze biznesu. Od zawsze też firma ta jest pionierem, jeśli chodzi o zainteresowanie innowacjami – posiada np. jedną z największych flot Mercedesa w Polsce wyposażonych w system MirrorCam mówi Piotr Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska.W tym roku starosądecka firma odebrała już 100 kolejnych Actrosów dla swojej floty – w tym 555. egzemplarz przekazany w Wörth.
Źródło: Daimler Truck Polska