Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Rośnie liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w UE

Utworzona: 2023-10-31


👉 dostawcze do 3,5t: +14,3%,
👉 ciężarowe powyżej 3.5t: +23%.

Sprzedaż nowych samochodów dostawczych w Unii Europejskiej wzrosła o 14,3% do 1 miliona sztuk. Ten pozytywny rezultat napędzany był przede wszystkim solidnymi wynikami na głównych rynkach UE, przy czym Hiszpania (+20,5%), Niemcy (+18,2%) i Włochy (+16,7%) odnotowały dwucyfrowe wzrosty.

Rejestracje nowych samochodów ciężarowych w UE charakteryzowały się jeszcze silniejszym, 23% wzrostem w okresie pierwszych trzech kwartałów, osiągając łącznie 268 766 sztuk. Niemcy były liderem pod względem wielkości sprzedaży, z 75 241 zarejestrowanymi pojazdami, o 31,2% wyższym wolumenie. Inne główne rynki UE również znacząco zyskały, w tym Hiszpania (+23,8%), Włochy (+17%), Francja (+15,6%) i Polska (+10,9%).

Nowe pojazdy użytkowe według rodzaju paliwa

Nowe samochody dostawcze do 3,5 t

W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. olej napędowy pozostał najpopularniejszym wyborem, odpowiadając za 83% rynku, nieco mniej niż 87% w 2022 roku. Jednak alternatywne źródła zasilania zyskują na popularności, przyczyniając się do stopniowej zmiany struktury rynkowej. Elektrycznie ładowane samochody dostawcze zdobyły 7,3% udziału w rynku, niemal podwajając wolumen przy wzroście o 91,4%. Motorem napędzającym tę dynamikę były przede wszystkim trzycyfrowe zwyżki procentowe na pierwszym i trzecim co do wielkości rynku: Francji (+102,2%) i Holandii (+136,8%). W tym samym czasie benzyna i olej napędowy zyskały odpowiednio 39,6% i 9,1%, stanowiąc 89% całego wolumenu.

Ciężarowe powyżej 3,5 t do 16 t (bez autobusów)

Diesel nadal dominował na rynku samochodów ciężarowych, odpowiadając za 95,5% nowych rejestracji samochodów ciężarowych od stycznia do września tego roku. Sprzedaż samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi w UE zwiększyła się o 22%, dzięki wsparciu na głównych rynkach: Niemcy (+29,7%), Francja (+14%), Polska (+11,9%) i Włochy (+17,9%). Rejestracje nowych elektrycznych samochodów ciężarowych wystrzeliły w górę o imponujące 321,7%, do 3 918 sztuk. Niemcy (+297,9%) i Holandia (+1 463,6%) były głównym motorem tego sukcesu, odpowiadając za 65% sprzedaży elektrycznych ciężarówek w UE. Obecnie elektryczne ciężarówki reprezentują 1,5% rynku, co wobec 0,4% w poprzednim roku pokazuje znaczący progres.

Źródło: ACEA/PZPM
Do ulubionych

Komentarze (55)

~Remik
2 lat temu
Rynek nie lubi pustki widzisz driver :)
jacek-kuba
2 lat temu
Są przewoźnicy i dziady. Przewoźnicy się rozwijają, sprzedaż, ilość frachtów rośnie, serwisy kwitną, świat idzie do przodu, wszystko kwitnie. Ale są również dziady -gdzie wszystko się zwija, koła stają, nawet opon nie potrzebują. Dziad będzie jeździł u ukraińca którego niedawno zatrudniał i wszystko będzie śmigało aż miło. Reasumując -dziadostwo czyli złodziejstwo -kończy karierę, świat ich wyprzedził, dziad stanął w czasoprzestrzeni i skacze na główkę do szamba.
~Tomasz
2 lat temu
Kupa dziady konczo tak jak ty czyli plaito.
szatan
2 lat temu
Jacek, to że sprzedaje się więcej ciężarówek wcale nie musi oznaczać, że jest więcej przewozów. Zachód wprowadza coraz wyższe opłaty za emisję spalin, więc przewoźnicy których stać na kupno nowego zestawu wymieniają tabor. A kwestia przejmowania rynku przez naziUkrów wynika tylko z tego że u nich jest wojna, więc za pajdę chleba i dach nad głową mają pracowników.
~driver
2 lat temu
rosnie bo zamowili A teraz jest tak albo odbierasz albo płacisz kary umowne Koniec że przepada zaliczka i na tym wszystko Teraz rusza prawnik i komornik egzekwuje ile sie da
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels