Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przeładowań bez liku
Utworzona: 2023-11-22

Podczas trzydniowych kontroli inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) zatrzymali aż 22 przeładowane pojazdy. Działania łódzkiej i wielkopolskiej ITD także wykazały nieprawidłowości.

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi zatrzymali dwie wywrotki wykorzystywane na budowach prowadzonych w okolicy jednej z łódzkich ulic. Kontrole były efektem interwencji mieszkańców zaniepokojonych tym, że pojazdy przewożą sypki ładunek bez odpowiedniego zabezpieczenia, przez co ładunek wysypywał się na jezdnię. Uwagi mieszkańców potwierdziły się. Pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t miały też znacznie przekroczoną wagę i naciski osi na drogę. Jedna ze skontrolowanych ciężarówek ważyła 40,74 t, a dopuszczalny nacisk grupy osi złożonej z dwóch osi napędowych wynosił 25,18 t, zamiast maksymalnie 19 t. W drugim przypadku było podobnie, rzeczywista masa całkowita wywrotki to 42,12 t, a nacisk grupy osi złożonej z dwóch osi napędowych 26,72 t. Wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne.

W tym samym czasie, na S8, w okolicach Wolborza, inspektorzy łódzkiej ITD skontrolowali bułgarski pojazd służący do przewozu samochodów oraz turecką chłodnię. Pierwszy zestaw przekroczył dopuszczalną wysokość, a drugi miał za duże zbiorniki paliwa – ich łączna pojemność wynosiła 1680 litrów. Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących maksymalnej pojemności zbiorników paliwa ograniczonej do 1500 l, stwierdzili w dwóch przypadkach także wielkopolscy inspektorzy. Na autostradzie A2, funkcjonariusze z WITD w Poznaniu zatrzymali ciężarówki z Łotwy i Litwy, którymi przewożono materiały niebezpieczne. Łotewski zespół pojazdów jechał tranzytem przez Polskę z Niderlandów na Łotwę. Pojemność zbiorników paliwa wynosiła w jego przypadku 1745 l. Natomiast pojazd litewskiego przewoźnika przejeżdżał przez Polskę tranzytem z Belgii na Łotwę w sumie z 1680 l paliwa. W obu przypadkach kontrole zakończyły się pobraniem kaucji w wysokości odpowiadającej przewidywanej karze pieniężnej.

Aż 22 przypadki przeładowania dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu to bilans działań inspektorów zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Funkcjonariusze z WITD w Szczecinie przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów dostawczych o dmc do 3,5 t. Rekordzista ważył 6,8 tony – maksymalnie dopuszczalną wagę przekroczył aż o 3,3 t. W każdym przypadku przekroczonego tonażu zakazano dalszej jazdy do czasu doprowadzenia pojazdu do stanu normatywnego. Kontrole wykazały też inne nieprawidłowości. W jednym przypadku stwierdzono niesprawne oświetlenie, za co zatrzymano dowód rejestracyjny, a inny skontrolowany pojazd był niedopuszczony do ruchu – inspektorzy ukarali jego kierowcę mandatem karnym i zakazem dalszej jazdy.

Źródło: GITD
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels