Ciężarówki elektryczne mogą już obsługiwać większość dostaw na krótkich i średnich dystansach. Chcemy pozostawić jak najmniejszy ślad węglowy w całym łańcuchu wartości. Dotyczy to również logistyki przychodzącej w naszym zakładzie w Wörth. Cieszymy się, że wielu naszych partnerów logistycznych będzie teraz korzystać z elektrycznych eActrosów. Dla niektórych z nich będzie to wejście w świat transportu elektrycznego mówi Karin Rådström, dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks.Integralną częścią przyszłej koncepcji logistyki przychodzącej jest rozwój wewnętrznej infrastruktury ładowania w zakładzie w Wörth. Po uruchomieniu pilotażowej stacji ładowania w lecie, w różnych miejscach dostaw na terenie zakładu do końca roku powstanie kolejnych pięć stacji oraz dwie dodatkowe na parkingu przed bramą zakładu. W pierwszym etapie w bezpośrednim sąsiedztwie produkcji w zakładzie w Wörth powstanie w sumie około 30 stacji ładowania, w tym stacje ładowania megawatowego. W przyszłości akumulatory ciężarówek elektrycznych będą doładowywane podczas rozładunku. W idealnym przypadku nie trzeba będzie planować dodatkowych przestojów i pojazd będzie mógł ruszyć w dalszą trasę zaraz po zakończeniu rozładunku części.
Mercedes-Benz Trucks oferuje obecnie specjalny program doradczy pod nazwą „ELA” (Electrified Logistics Accelerated), którego celem jest wspieranie innych przedsiębiorstw nieposiadających własnej floty w elektryfikacji ich procesów logistycznych. Głównym celem programu jest określenie, które trasy w ramach logistyki przychodzącej i wychodzące mogą być w przyszłość obsługiwane przez pojazdy elektryczne, optymalne zaplanowanie tras z uwzględnieniem punktów ładowania z udziałem odpowiednich przewoźników oraz zaprojektowanie indywidualnych sposobów ładowania zarówno dla przedsiębiorstw przemysłowych, jak i przewoźników.
Źródło: Daimler Truck