Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwsze eActrosy 300 trafiły do klientów

Utworzona: 2023-12-20


W roku jubileuszowym fabryka Mercedes-Benz w Wörth robi ważny krok w zakresie elektryfikacji transportu zakładowego przekazując swoim partnerom logistycznym pierwsze akumulatorowe ciężarówki, które będą używane do realizacji dostaw zaopatrzenia dla fabryki.

Na początku grudnia odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych 12 pojazdów. Od pierwszego kwartału 2024 r. będą one codziennie wykonywać około 50 transportów do zakładu w Wörth. Projekt elektryfikacji logistyki przychodzącej w Wörth jest finansowany przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu kwotą około 3 mln euro w ramach programu KsNI.

Ciężarówki elektryczne mogą już obsługiwać większość dostaw na krótkich i średnich dystansach. Chcemy pozostawić jak najmniejszy ślad węglowy w całym łańcuchu wartości. Dotyczy to również logistyki przychodzącej w naszym zakładzie w Wörth. Cieszymy się, że wielu naszych partnerów logistycznych będzie teraz korzystać z elektrycznych eActrosów. Dla niektórych z nich będzie to wejście w świat transportu elektrycznego mówi Karin Rådström, dyrektor generalna Mercedes-Benz Trucks.
Integralną częścią przyszłej koncepcji logistyki przychodzącej jest rozwój wewnętrznej infrastruktury ładowania w zakładzie w Wörth. Po uruchomieniu pilotażowej stacji ładowania w lecie, w różnych miejscach dostaw na terenie zakładu do końca roku powstanie kolejnych pięć stacji oraz dwie dodatkowe na parkingu przed bramą zakładu. W pierwszym etapie w bezpośrednim sąsiedztwie produkcji w zakładzie w Wörth powstanie w sumie około 30 stacji ładowania, w tym stacje ładowania megawatowego. W przyszłości akumulatory ciężarówek elektrycznych będą doładowywane podczas rozładunku. W idealnym przypadku nie trzeba będzie planować dodatkowych przestojów i pojazd będzie mógł ruszyć w dalszą trasę zaraz po zakończeniu rozładunku części.

Mercedes-Benz Trucks oferuje obecnie specjalny program doradczy pod nazwą „ELA” (Electrified Logistics Accelerated), którego celem jest wspieranie innych przedsiębiorstw nieposiadających własnej floty w elektryfikacji ich procesów logistycznych. Głównym celem programu jest określenie, które trasy w ramach logistyki przychodzącej i wychodzące mogą być w przyszłość obsługiwane przez pojazdy elektryczne, optymalne zaplanowanie tras z uwzględnieniem punktów ładowania z udziałem odpowiednich przewoźników oraz zaprojektowanie indywidualnych sposobów ładowania zarówno dla przedsiębiorstw przemysłowych, jak i przewoźników.


Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels