Ciągnik został sprzęgnięty z cysterną firmy Epoke wypełnioną mieszaniną wody i soli, która jest bardziej przyjazna dla środowiska niż konwencjonalna sól drogowa. Z tyłu cysterny znajduje się urządzenie rozpryskujące solankę na szerokość 12 metrów podczas jazdy z prędkością 80 km/h. Rozpryskiwacz jest napędzany poprzez tylne koło naczepy niezależnie od ciągnika a sterowanie jego pracą odbywa się bezprzewodowo za pomocą pilota radiowego. Testy wykazały, że zapobiegawcze rozlewanie solanki w okresie zimowym można wykonywać przy użyciu ciężarówek elektrycznych.
eActros 600 do transportu dalekobieżnego miał swoją premierę w październiku ub.r. Produkcja seryjna ma się rozpocząć na koniec 2024 roku. Wysoka pojemność akumulatora wynosząca ponad 600 kWh – stąd oznaczenie typu 600 – a także nowa, szczególnie wydajna elektryczna oś napędowa, zapewniają zasięg 500 km po jednym ładowaniu. Ślad węglowy nowego pojazdu zależy w dużej mierze od źródła, z którego pochodzi energia elektryczna wykorzystywana do ładowania akumulatorów. Przy obecnym europejskim miksie energetycznym eActros 600 generuje około 40% CO2 w porównaniu z Actrosem z silnikiem Diesla, a przy wykorzystaniu energii w pełni odnawialnej – ponad 80% w całym cyklu życia produktu wynoszącym 10 lat od wydobycia surowca. Jest to równowartość około 370 lub 775 ton CO2. W ten sposób swój większy ślad węglowy związany z produkcją baterii eActros 600 może zrekompensować już w drugim lub pierwszym roku eksploatacji w transporcie dalekobieżnym.
Źródło: Daimler Truck
Utworzona: 2024-02-26