Dotychczasowa rura wykonana ze blachy falistej ma być zastąpiona rurą z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. W celu wymiany rury jezdnia zostanie rozebrana na całej szerokości. Po remoncie nie trzeba będzie już sprawdzać, czy pod jezdnią nie utworzyły się zagłębienia, gdyż droga uzyska zupełnie nową konstrukcję.
Wzdłuż autostrady A27 znajduje się łącznie sześć innych tego typu przepustów z blachy falistej. Teraz wszystkie zostaną poddane kontroli. Jednocześnie rozpoczęto planowanie całkowitej przebudowy przepustu. Montaż rury z tworzywa sztucznego jest zatem jedynie rozwiązaniem tymczasowym. Umożliwia prowadzenie prac bez konieczności zamykania wszystkich pasów ruchu, jak ma to miejsce obecnie.
Aby zapewnić możliwości transportu ładunków ponadgabarytowych z portów w Cuxhaven i Bremerhaven w kierunku Bremy i Oldenburga, spółka Autobahn GmbH postanowiła odłożyć na później planowaną budowę nowego mostu na węźle Bremerhaven-Wulsdorf. Ze względu na obecne zamknięcie autostrady A27 pojazdy przewożące ładunki ponadgabarytowych są kierowane objazdem na węźle Wulsdorf. Przełożenie prac budowlanych oznacza również, że nie będzie trzeba zwężać jezdni, co powodowałoby utrudnienia dla części transportów.
Możliwe trasy objazdowe:
🚩Na odcinku między Bremą a Bremerhaven pojazdy przewożące ładunki ponadgabarytowe korzystają z dawnej drogi federalnej nr 6, obecnie L135, jako drogi łącznikowej między skrzyżowaniami A27 Ihlpohl i Bremerhaven-Süd. Zamiast tego można też nie wjeżdżać ani nie zjeżdżać z A27 w Bremerhaven-Süd, ale kontynuować jazdę drogami B6 i B71 do skrzyżowania Bremerhaven-Wulsdorf. Ta sama trasa objazdu obowiązuje w kierunku przeciwnym
🚩Na odcinku między Oldenburgiem a Bremerhaven pojazdy przewożące ładunki ponadgabarytowe korzystają z trasy wiodącej przez tunel pod rzeką Wezerą. Trasa prowadzi od autostrady A29 w Oldenburgu przez A293, B211, B212 i B437 (Wesertunnel) do węzła A27 w Stotel. Ta sama trasa objazdu obowiązuje w kierunku przeciwnym.
Utworzona: 2024-02-23