Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Rekord pobity – globalne dostawy przekroczyły 145 tysięcy ciężarówek

Utworzona: 2024-03-13


W ubiegłym roku Volvo Trucks dostarczyło klientom na całym świecie rekordową liczbę samochodów ciężarowych – 145 395 sztuk. Firma kontynuowała inwestycje w rozwój asortymentu produktów i utrzymała wiodącą pozycję na rynku ciężarówek elektrycznych.

Całkowita liczba dostarczonych odbiorcom samochodów ciężarowych szwedzkiej marki osiągnęła w minionym roku najwyższy poziom w historii firmy. Wynik globalny był o 200 egz. wyższy niż w roku 2022, kiedy to wyniósł 145 195 sztuk. Największe rynki to Stany Zjednoczone, Brazylia i Wielka Brytania. Ubiegłoroczne dostawy objęły m.in. 1977 elektrycznych ciężarówek, czyli o 256% więcej niż rok wcześniej. Udział marki w europejskim segmencie ciężkich pojazdów z napędem elektrycznym wzrósł do 47,% (w poprzednim roku wynosił 32,3%). Oferta producenta w tym segmencie obejmuje obecnie 8 modeli zaprojektowanych do realizacji różnych zadań transportowych. Ostatnio zwiększyła się o dwa nowe: FH Aero Electric i FM Low Entry. Ten ostatni jest jednocześnie pierwszym modelem zaprojektowanym wyłącznie z elektrycznym układem napędowym.

Dzięki najnowszym premierom umacniamy wiodącą pozycję w segmencie. Nasze elektryczne ciężarówki są w produkcji seryjnej i ruchu komercyjnym, codziennie zmniejszając emisję gazów cieplarnianych
podkreślił Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Akumulatorowo-elektryczne ciężarówki Volvo Trucks są dostępne na rynku od 2019 roku i trafiają do odbiorców w 45 krajach na sześciu kontynentach. W 2023 r. pierwsze ciężkie "elektryki" trafiły do Ameryki Łacińskiej, a konkretnie do klientów w Brazylii, Chile i Urugwaju. Jest to również pierwszy producent, który dostarczył bateryjno-elektryczne ciężarówki do Maroka, Korei Południowej i Malezji.

Na początku tego roku szwedzka firma przeprowadziła największą w historii modernizację swoich produktów, wprowadzając na rynek globalny nową generację ciężarówek. Spektakularną nowością jest model FH Aero z czterema różnymi opcjami układu napędowego, przeznaczony dla klientów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Australii. Dzięki zoptymalizowanej aerodynamice i zastosowaniu nowych rozwiązań technicznych gama modeli zapewnia do 5% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze standardowym Volvo FH.

Dla odbiorców na rynku północnoamerykańskim przygotowano odświeżoną serię VNL do transportu dalekobieżnego. Jest oparta na zupełnie nowej platformie, która zapewnia ograniczenie zużycia paliwa do 10% w porównaniu z poprzednią generacją oraz szereg wcześniej nieobecnych funkcji bezpieczeństwa. Pojazdy można dostosować do różnych napędów bezemisyjnych, w tym akumulatorowo-elektrycznego.


Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels