Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Każdy pojazd elektryczny potrzebuje ogrzewania

Utworzona: 2024-04-03


Jego wnętrza nie można ogrzać ciepłem wydobywającym się z silnika, jak w pojazdach napędzanych paliwem.

Elektryczne ogrzewania wysokonapięciowe firmy Webasto nie tylko ogrzewają kabinę lub przedział pasażerski, ale mogą również optymalizować temperaturę baterii trakcyjnych. Ma to pozytywny wpływ na zasięg i żywotność. Cienka warstwa grzewcza ogrzewań wysokonapięciowych jest trwale połączona z wymiennikiem ciepła o dużej powierzchni styku. W rezultacie trzy nowe modele HVH nagrzewają się niezwykle szybko i są bardzo wydajne. Zarówno temperatura, jak i moc grzewcza są regulowane bezstopniowo. Oznacza to, że wytwarzane jest tylko tyle ciepła, ile jest faktycznie potrzebne. Żywotność ogrzewań wysokonapięciowych wynosi od 15 000 do 25 000 godzin pracy.

Małe, ale wydajne

Urządzenia wymagają bardzo małej przestrzeni instalacyjnej. Przy wymiarach 284 x 200 x 72 milimetry, powierzchnia zajmowana przez HVH 100 Compact i HVH 100 Compact+ jest mniejsza niż kartka papieru DIN A4, a wysokość urządzeń to tylko około 7 centymetrów wysokości. Model HVH 120 jest o około 4 centymetry dłuższy. Waga wynosi 2,2 i 2,5 kilograma. W ogrzewaniach wysokonapięciowych nie stosuje się metali ziem rzadkich.

Ogrzewania obsługują niskie napięcia 12 lub 24 V (V) i nagrzewają się w zakresie wysokiego napięcia od 250 do 880 V. Pomimo niewielkich rozmiarów, dostarczają 10 i 12 kilowatów (kW) mocy grzewczej, dzięki czemu są szczególnie wydajne. Jeżeli zapotrzebowanie na ciepło w przedziale pasażerskim lub ładunkowym jest większe, można połączyć kilka HVH. Ogrzewają one kabinę i utrzymują baterie w „strefie komfortu” w temperaturze od 25 do 30 stopni Celsjusza.

Wszystkie trzy ogrzewania są sterowane za pośrednictwem magistrali LIN (Local Interconnect Network). HVH 100 Compact+ i HVH 120 wykorzystują również szybszy protokół CAN (Controller Area Network), który jest powszechnie stosowany w pojazdach użytkowych.

Bezpieczne w każdej sytuacji

Trzy modele HVH posiadają certyfikaty do różnych zastosowań zgodnie z CE, ECE-R10 i ECE-R122. Posiadają aktywne wsparcie rozładowywania, na przykład w celu rozładowania obwodu wysokiego napięcia do bezpiecznego zakresu napięcia poniżej 60 V w ciągu milisekund przed rozpoczęciem pracy z urządzeniem. Ogrzewania wysokonapięciowe są zabezpieczone przed cyberatakami i certyfikowane zgodnie z normą ISO 21434. Bezpieczeństwo funkcjonalne jest zapewnione zgodnie ze specyfikacją normy ISO 26262 - warianty 10 kW z ASIL B, wariant 12 kW nawet z najwyższym poziomem ASIL D (przegrzanie), a zatem dla pojazdów, w których ludzie również śpią. W przypadku specjalnych wymagań dotyczących wibracji, HVH 120 spełnia aktualną normę ISO16750-3 (2023), profil XVI.

Podczas prac rozwojowych skupiono się na tym, aby trzy nowe ogrzewanie były bardziej kompaktowe, lżejsze i bardziej zrównoważone, a jednocześnie obejmowały jak najszerszy zakres zastosowań. Dzięki różnym opcjom połączeń i sterowania HVH można elastycznie zintegrować w pojazdach i maszynach mówi Marcel Bartling, dyrektor ds. technologii Webasto.
Źródło: Webasto
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels