Dotychczasowa trasa pokazała, że transport długodystansowy ciężarówką zasilaną akumulatorami jest już dziś możliwy w Europie. Dwa prototypy eActrosy 600 okazały się niezawodne niezależnie od rodzaju terenu czy pogody. Zasięg 500 kilometrów na jednym ładowaniu przy całkowitej masie zestawu wynoszącej 40 ton jest jak najbardziej realny. Do tej pory korzystaliśmy tylko z publicznych stacji ładowania. Na północnym etapie podróży prawie zawsze mogliśmy podjechać do stanowiska razem z naczepą. Jednak w miarę jak kierowaliśmy się coraz bardziej na południe zdarzało się, że musielibyśmy odłączyć ciągnik, aby podjechać do stacji ładującej powiedział dr Christof Weber, kierownik działu globalnych testów w Mercedes-Benz Trucks.Trasa rozpoczęła się 11 czerwca br. we Frankfurcie nad Menem. Po przejechaniu przez Niemcy, Danię i Szwecję obie ciężarówki dotarły do pierwszego ważnego etapu, czyli Przylądka Północnego w Norwegii, najbardziej na północ wysuniętego punktu Europy. Stamtąd pojazdy ruszyły na południe przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Czechy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Włochy, Francję i Hiszpanię. Po przystanku na Przylądka Marroquí, trasa ponownie powiedzie na północ – przez Portugalię, Francję, Belgię, Holandię i Luksemburg z powrotem do Niemiec. Oczekuje się, że ciężarówki wrócą do kraju pod koniec lipca br.
Cel: zdobycie doświadczeń w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach
Mercedes-Benz Trucks w ramach przejazdu „eActros 600 European Testing Tour 2024” chce pozyskać szerokie doświadczenia w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach, w rozmaitych warunkach topograficznych i strefach klimatycznych. Producent chce następnie podzielić się zdobytą wiedzą z zainteresowanymi klientami. Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin, wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia eActros-owi 600 zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania akumulatorów. Na trasie przejazdu akumulatory mają być ładowane wyłącznie z publicznie dostępnych stacji ładowania.Źródło: Daimler Truck