Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Zamiast zwiększyć liczbę miejsc parkingowych Niemcy zainstalują kolorowe wyświetlacze

Utworzona: 2024-09-07


Nie znajdując miejsca na obowiązkowy postój kierowcy często parkują na poboczu drogi wjazdowej lub wyjazdowej albo na poboczu innych dróg, co jest bardzo ryzykowne. Nowe narzędzie wspierane przez sztuczną inteligencję ma pomóc wyszukać miejsca parkingowe dla ciężarówek, a tym samym odciążyć kierowców w ich codziennej pracy.

Według szacunków Niemieckiego Zrzeszenia Towarowego Transportu Drogowego, Logistyki i Gospodarki Odpadami (BGL), na niemieckich autostradach i wokół nich brakuje 40 000 miejsc parkingowych i liczba ta rośnie, o czym przeczytacie TUTAJ. Aby pomóc kierowcom w znalezieniu wolnych miejsc parkingowych naukowcy z Instytutu Technologii Telekomunikacyjnej im. Heinricha Hertza (HHI) w Berlinie uruchomili projekt SOLP, którego celem jest opracowanie narzędzia predykcyjnego wspieranego przez AI, które ma dostarczać informacji o dostępnych miejscach parkingowych, zarówno publicznych, jak i prywatnych, oraz ułatwiać znalezienie miejsca parkingowego. Projekt SOLPt jest realizowany dzięki dofinansowaniu Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu (BMDV) w ramach programu mFUND.

Znalezienie miejsca parkingowego dla ciężarówek to dla kierowców ciągły problem. Poszukiwanie często trwa tak długo, że kierowcy narażają się na ryzyko naruszenia przepisów dotyczących czasu jazdy, co grozi mandatami, a nawet utratą prawa jazdy. W przeciwieństwie do poprzednich podejść, system rekomendacji SOLP nie traktuje danej trasy jako statycznej sekwencji dróg i parkingów. Zamiast tego oblicza dynamiczną prognozę potencjalnie użytecznych miejsc parkingowych na podstawie współzależnych czynników, w tym natężenia ruchu, dostępności miejsc postojowych oraz czasu jazdy i odpoczynku kierowcy.

Innowacja polega na wyświetlaniu rekomendacji dotyczących poziomu zajętości parkingów znajdujących się wzdłuż trasy, dzięki czemu kierowcy mogą udać się do tych miejsc, mając na uwadze wymogi prawne mówi Thomas Meiers z Instytutu HHI.

Kolorowy wyświetlacz pokazuje zajętość miejsc parkingowych

Wspomagane przez sztuczną inteligencję narzędzie jest wbudowane w aplikację lub jednostkę pokładową pojazdu. System dostarcza informacji o zajętości parkingów posługując się różnymi kolorami. Czerwony oznacza brak miejsc, żółty – parking, gdzie postój jest jeszcze dopuszczalny, a zielony – obiekt z wolnymi miejscami na odpoczynek. Prognozy są aktualizowane co 15 minut przez następne dwie godziny. Moduł AI jest szkolony na podstawie informacji o lokalizacji i cechach pętli indukcyjnych, które zliczają liczbę przejeżdżających pojazdów oraz miejsc parkingowych w sieci autostrad, jak również danych o natężeniu ruchu z pętli indukcyjnych i telematyki oraz danych o zajętości parkingów. Aby wygenerować prognozę, bieżące informacje są analizowane i łączone w czasie rzeczywistym z trasami pokonywanymi przez ciężarówki. W kolejnym kroku aplikacja pilotażowa ma być przetestowana przez wybranych kierowców w różnych krajach związkowych, zanim system zostanie wdrożony w całym kraju.

Źródło: Fraunhofer
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Wega Agencja celna


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels