Do 1 mln zł jednorazowej pomocy finansowej
Na początek wystarczy, że przedsiębiorca złoży oświadczenie, że poniósł straty w wyniku powodzi. Niezwłocznie po złożeniu wniosku otrzyma:• 16 tys. zł wsparcia na każdą osobę zgłoszoną do ubezpieczenia w ZUS
lub
• 75 proc. średniomiesięcznego przychodu za rok poprzedni.
Przedsiębiorca wnioskujący o pomoc musi pamiętać, że w ciągu 5 miesięcy od złożenia wniosku będzie zobowiązany przedstawić do ZUS opinię rzeczoznawcy o poniesionych szkodach. Bez pomocy nie zostaną również przedsiębiorcy, którzy nie mają ubezpieczenia od następstw klęsk żywiołowych.
Jak złożyć wniosek
Wniosek do ZUS można złożyć w formie elektronicznej. Do wniosku należy dołączyć informacje lub oświadczenia dotyczące m.in.:• preferowanego sposobu wyliczenia wysokości świadczenia interwencyjnego
• wysokości średniomiesięcznego przychodu uzyskanego z prowadzenia działalności gospodarczej w 2023 r.
• ubezpieczenia przedsiębiorstwa od następstw klęsk żywiołowych (umowa zawarta przed wystąpieniem powodzi)
• wysokości wnioskowanej kwoty
• faktycznego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej
• numeru rachunku bankowego.
Przedsiębiorca, który otrzyma pomoc finansową, będzie zobowiązany do jej prowadzenia przez 6 miesięcy od dnia otrzymania wsparcia. Poszkodowani będą mogli ubiegać się o pomoc finansową w ciągu pół roku od wejścia w życie przepisów regulujących wypłatę świadczenia interwencyjnego
Źródło: Ministerstwo Rozwoju i Technologii