Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czy to już agonia polskiego transportu?

Utworzona: 2025-02-09


Gościem o. Benedykta Cisonia, gospodarza "rozmów niedokończonych" w TV Trwam, był Waldemar Jaszczur, prezes Komitetu Obrony Przewoźników i Pracodawców Transportu. Przewoźnik w alarmistycznym tonie scharakteryzował sytuację polskiej branży transportu drogowego, nie pozostawając suchej nitki na administracji unijnej.

Gość TV Trwam podkreślił, że wśród klientów i partnerów biznesowych z UE polscy przewoźnicy są postrzegani jako ci, którzy oferują najlepszy transport, najbardziej pewny i najuczciwszy. Pomimo to polska branża transportu drogowego znajduje się w poważnym kryzysie. Polscy przwoźnicy, niezależnie od siedziby w danym regionie kraju, mają ten sam problem - jak przetrwać kryzys.

Jedną z przyczyn problemów polskiego sektora transportu, zdaniem prezesa, jest to, że Unia Europejska bardzo pochopnie, nie biorąc pod uwagę interesu przewoźników z krajów Wspólnoty, wprowadziła w życie umowę liberalizacyjną dotyczącą transportu drogowego towarów między UE a Ukrainą. Wcześniej ukraińskie ciężarówki mogły wjeżdżać do Polski tylko korzystając z zezwoleń, a po wejściu w życie nowych uregulowań "tabuny", jak to określił W. Jaszczur, ukraińskich samochodów ciężarowych w sposób niekontrolowany zaczęły wjeżdżać do Polski i odbierać ładunki naszym przewoźnikom, zaniżając stawki za transport. Mając nieporównywalnie niższe koszty, mogą oferować znacznie tańsze usługi.

Jako drugą przyczynę poważnych problemów polskich przewoźników W. Jaszczur wskazał regulacje zawarte w Pakiecie Mobilności. M.in. podważył sens obowiązkowej wymiany tachografów i zwrócił uwagę, że wielu polskich przewoźników nie ma po prostu na to pieniędzy. Powiedział, że środowiskiem polskich transportowców wstrząsnęła informacja, że Unia Europejska wydała ponad 5 miliardów euro na promocję Zielonego Ładu, co określił jako skandal. Błędom popełnonym przez unijną administrację poświęcił obszerne fragmenty swoich wypowiedzi.

Zapis całej rozmowy można obejrzeć na kanale YouTube.

Źródło: YouTube
Do ulubionych

Komentarze (36)

~Donald Truck
5 mies. temu
agoni nie ma. są non stop ogło zatrudnię, po miejscach P toze widać agonię
~Kierowca Z Lubelskiego
5 mies. temu
On cały czas płaczę że się nie opłaca. Tam powinno wejść Pip I Itd ale nie wejdzie bo znajomości a Polaków można na palcach zatrudnić co pracują
~Grzegorz
5 mies. temu
Jakie zdziwienie. Polacy zaniżają stawki w niemczech. Ukraincy w Polsce. Ale mi nowość
~Były w tym temacie
5 mies. temu
Pytanie zasadnicze kto do tego doprowadził i dlaczego inni widząc wyzysk człowieka przez człowieka siedzą cicho bagatelizując temat z myślą jakoś to będzie. W Polsce 2) 3 firm to firmy powstałe z myślą będzie dobrze wszyscy jeżdżą mają pracę i będę miał i ja ! Doprowadziliśmy rynek UE do destabilizacji walcząc o byt na rynku skakajac sobie do ryja zaniżając stawki w oczekiwaniu na wieść konkurencja pada. Dziś inni którzy mogą sobie pozwolić na to by wejść na rynek z przytupem gdzie to samo zaczyna się robić co w latach 2000 u nas, pokazują nam błędy ! Mało tego co najgorszym razie jest to że zawód kierowcy doprowadzili się do wykreślnej w przyszłości nie opłacalnym zawodem
~Ooollleee dziady
5 mies. temu
Już dawno powinny być związki zawodowe kierowców i tak jak Francuzi Niemcy wyjść na ulicę i protestować jaki kryzys auta nowe się bierze kupuje posiadłości nieruchomości gdzie jest sprawiedliwość stop wyzyskowi i tyranij gdzie są służby które powinny sprawdzać wypłacalność polskich oszustów właścicieli firm transportowych 20 procent tylko płaci pakiet mobilności reszta oszustwa podatkowe nie płacą wyzysk obcokrajowców szukacie pieniędzy wystarczy kontrolować firmy transportowe
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels