Goodyear FIA ETRC służy jako dodatkowe pole testowe dla najnowszych osiągnięć w technologii opon ciężarowych. Zwiększając udział zrównoważonych materiałów w naszych oponach wyścigowych, nie tylko wspieramy program zrównoważonego rozwoju mistrzostw, ale także torujemy drogę dla szerszych innowacji, które przynoszą korzyści całej branży transportowej powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu w segmencie opon ciężarowych w regionie EMEA.
Wraz z wprowadzeniem nowej generacji opon wyścigowych Goodyeara wykonanych w 55% ze zrównoważonych materiałów robimy kolejny krok w kierunku zrównoważonej transformacji naszej serii wyścigów ciężarówek. To partnerstwo pokazuje, że zrównoważony rozwój i wydajność mogą iść w parze, kształtując bardziej odpowiedzialną przyszłość zarówno w wyścigach, jak i transporcie drogowym powiedział Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRAWprowadzenie nowych opon wyścigowych do pojazdów ciężarowych, wykonanych w 55% z ekologicznych materiałów, wpisuje się w konsekwentne dążenie mistrzostw Goodyear FIA ETRC do zrównoważonego rozwoju. Od 2021 r. seria jest w 100% napędzana odnawialnym biopaliwem HVO i posiada trzygwiazdkową akredytację środowiskową FIA - najwyższy poziom w ramach tego programu. Goodyear również uzyskał ten najwyższy poziom certyfikacji, nie tylko dla FIA ETRC, lecz także dla innych prestiżowych programów sportów motorowych, w tym Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, 24-godzinnego wyścigu Le Mans i European Le Mans Series. Dodatkowo producent aktywnie wspiera zrównoważone rozwiązania poprzez bieżnikowanie opon wyścigowych do samochodów ciężarowych, nadając im drugie życie w transporcie drogowym. Przekłada się to na ograniczenie ilości odpadów i efektywniejsze wykorzystanie zasobów.
Najnowsza opona wyścigowa Goodyear do samochodów ciężarowych została opracowana z zastosowaniem zaawansowanej mieszanki, która zapewnia lepszą przyczepność, szczególnie na mokrej nawierzchni. Regulamin wyścigów Goodyear FIA ETRC wymaga, aby każda opona pracowała z równą skutecznością na różnych torach i w szerokim zakresie warunków pogodowych – od suchych i mokrych po zimne i gorące nawierzchnie. Nowa konstrukcja wyróżnia się także zwiększoną trwałością [5], co pozwala ograniczyć liczbę zużywanych opon w trakcie sezonu. Dzięki temu zespoły mogą utrzymać optymalne osiągi, jednocześnie poprawiając efektywność wykorzystania opon. Goodyear stosuje system certyfikacji zrównoważonego rozwoju ISCC PLUS i metodę bilansu masy, aby wspierać przejrzystość i odpowiedzialność w śledzeniu zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu dostaw.
Źrodło: Goodyear