Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Goodyear testuje wyścigowe opony ciężarowe z recyklingu

Utworzona: 2025-05-28


Począwszy od tegorocznego sezonu mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC), wyścigowe opony Goodyeara do pojazdów ciężarowych będą w 55% wykonane z materiałów zrównoważonych. To ważny krok, który podkreśla zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój oraz innowacje w środowisku wyczynowych sportów motorowych.

Nowe opony miały oficjalną premierę podczas wyścigu ETRC w Misano 17-18 maja, otwierającego sezon 2025. Wysoki 55-procentowy udział zrównoważonych materiałów udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu starannie dobranych składników, takich jak krzemionka pozyskiwana z popiołu z łusek ryżowych i sadza pochodząca z alternatywnych surowców. Dziedzictwo innowacji w wyścigach pojazdów ciężarowych Goodyear od 2003 roku odgrywa kluczową rolę w europejskiej serii mistrzostw FIA ETRC, nieustannie rozwijając technologie w oponach dla poprawy osiągów wyścigowych ciężarówek. Uczestnictwo w tej wymagającej rywalizacji daje producentowi możliwość testowania innowacyjnych rozwiązań, a doświadczenia zdobyte na torze mają bezpośredni wpływ na rozwój opon Goodyeara do pojazdów użytkowych.

Goodyear FIA ETRC służy jako dodatkowe pole testowe dla najnowszych osiągnięć w technologii opon ciężarowych. Zwiększając udział zrównoważonych materiałów w naszych oponach wyścigowych, nie tylko wspieramy program zrównoważonego rozwoju mistrzostw, ale także torujemy drogę dla szerszych innowacji, które przynoszą korzyści całej branży transportowej powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu w segmencie opon ciężarowych w regionie EMEA.
Wraz z wprowadzeniem nowej generacji opon wyścigowych Goodyeara wykonanych w 55% ze zrównoważonych materiałów robimy kolejny krok w kierunku zrównoważonej transformacji naszej serii wyścigów ciężarówek. To partnerstwo pokazuje, że zrównoważony rozwój i wydajność mogą iść w parze, kształtując bardziej odpowiedzialną przyszłość zarówno w wyścigach, jak i transporcie drogowym powiedział Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA
Wprowadzenie nowych opon wyścigowych do pojazdów ciężarowych, wykonanych w 55% z ekologicznych materiałów, wpisuje się w konsekwentne dążenie mistrzostw Goodyear FIA ETRC do zrównoważonego rozwoju. Od 2021 r. seria jest w 100% napędzana odnawialnym biopaliwem HVO i posiada trzygwiazdkową akredytację środowiskową FIA - najwyższy poziom w ramach tego programu. Goodyear również uzyskał ten najwyższy poziom certyfikacji, nie tylko dla FIA ETRC, lecz także dla innych prestiżowych programów sportów motorowych, w tym Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, 24-godzinnego wyścigu Le Mans i European Le Mans Series. Dodatkowo producent aktywnie wspiera zrównoważone rozwiązania poprzez bieżnikowanie opon wyścigowych do samochodów ciężarowych, nadając im drugie życie w transporcie drogowym. Przekłada się to na ograniczenie ilości odpadów i efektywniejsze wykorzystanie zasobów.

Najnowsza opona wyścigowa Goodyear do samochodów ciężarowych została opracowana z zastosowaniem zaawansowanej mieszanki, która zapewnia lepszą przyczepność, szczególnie na mokrej nawierzchni. Regulamin wyścigów Goodyear FIA ETRC wymaga, aby każda opona pracowała z równą skutecznością na różnych torach i w szerokim zakresie warunków pogodowych – od suchych i mokrych po zimne i gorące nawierzchnie. Nowa konstrukcja wyróżnia się także zwiększoną trwałością [5], co pozwala ograniczyć liczbę zużywanych opon w trakcie sezonu. Dzięki temu zespoły mogą utrzymać optymalne osiągi, jednocześnie poprawiając efektywność wykorzystania opon. Goodyear stosuje system certyfikacji zrównoważonego rozwoju ISCC PLUS i metodę bilansu masy, aby wspierać przejrzystość i odpowiedzialność w śledzeniu zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu dostaw.

Źrodło: Goodyear
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels