Możemy stwierdzić, że przepisy parkingowe doprowadziły do nierówności konkurencyjnej względem duńskich przewoźników, ponieważ zbyt wielu zagranicznych kierowców unikało płacenia opłat parkingowych. Jednocześnie egzekwowanie tego przepisu było administracyjnie uciążliwe, dlatego zdecydowaliśmy się znieść limit czasowy parkowania na tych parkingach powiedział minister transportu Thomas Danielsen.Zaznaczył przy tym, że nie oznacza to, iż kierowcy będą mogli dowolnie długo parkować i nocować w pojazdach na parkingach, ponieważ unijne przepisy dotyczące czasu jazdy i odpoczynku zakazują odbywania regularnego tygodniowego odpoczynku trwającego co najmniej 45 godzin w kabinie pojazdu.
Do końca roku 2025 kontrolę przestrzegania przepisów na parkingach będzie sprawować Duński Urząd Ruchu Drogowego (Færdselsstyrelsen), który przejął to zadanie od policji w 2019 roku. Od 1 stycznia 2026 roku odpowiedzialność za egzekwowanie ogólnych przepisów parkingowych na państwowych parkingach przy autostradach ponownie przejmie policja.
Źródło: Duńskie Ministerstwo Transportu