Ranking marek
W okresie styczeń-sierpień 2025 r. największe pule rejestracji naczep i przyczep ciężarowych przypadły w udziale następującym markom:1. Schmitz Cargobull – 3855 szt. (+50% r/r) – dominuje z 29% udziałem w rynku;
2. Wielton – 2007 szt. (+29%);
3. Krone – 1863 szt. (+17%);
4. Koegel – 1335 szt. (+8%);
5. Wecon – 508 szt. (+11%).
Z rejestracją czasową pozostało na koniec ubiegłego miesiąca 2068 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 tony, czyli mniej o 1369 sztuk niż rok wcześniej. Wśród nich na czele stawki producentów znaleźli się: Wielton – 1278 szt., następnie Schmitz Cargobull – 140 szt. i Viberti – 138 szt.
Ranking nadwozi
W rankingu według podrodzaju największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowo-plandekowe), których od początku roku do końca sierpnia przybyło 6080 sztuk, czyli 11,5% więcej niż rok wcześniej. Ich udział w rynku stanowi 45%. Najwięcej rejestracji tego typu pojazdów przypadło w udziale markom: Wielton (1267 szt., +26%), Koegel (1263 szt.,+4%), Schmitz Cargobull (1205 szt., +26%) i Krone (1074 szt., +13%).Na drugim miejscu w rankingu nadwozi były furgony, których w ciągu 8 miesięcy br. przybyło 3621 szt. (+61%) i zajęły 27% rynku. Wyróżniono wśród nich 1511 izoterm (+51%), 1122 chłodni (+49%) oraz 973 furgonów uniwersalnych (+99%). Najwięcej chłodni w całym roku zarejestrowały marki Schmitz Cargobull (874 szt.) i Krone (199 szt.), podobnie jak w przypadku izoterm: Schmitz Cargobull (1316 szt.) oraz Krone (163 szt.).
Na trzecim miejscu wg. podrodzaju znalazły się wywrotki, których w omawianym okresie przybyło 1533 szt. (-40%). Zajęły one 11% rynku, czyli o 10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsce wśród producentów wywalczył Wielton (252 szt.; -7%), drugie zajął Schmitz Cargobull (213 szt.; -29%), trzecie Kempf (150 szt.; -55%), a czwarte Bodex (136 szt.; -53%). W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t, poza innymi, zarejestrowano także 195 cystern (-44%).
W grupie naczep o DMC pow. 3,5 t najwięcej zarejestrowano w tym czasie platform/zabudów skrzyniowych (5221 sztuk; +12%). Kolejne były furgony (3599 szt., +61%), na które złożyło się 1507 izoterm (+51%), 1112 chłodni (+49%) i 965 furgonów uniwersalnych (+102%). Wywrotki z liczbą 1523 rejestracji (-40%) były trzecią siłą. W rankingu marek wśród naczep pow. 3,5 t po sierpniu 2025 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (3850 szt.), drugie zdobyło Krone (1857 szt.), a trzecie Wielton (1678 szt.).
W grupie przyczep, oprócz zabudów skrzyniowych (859 szt.; +5%), które miały tu 53% udziału w rynku, popularne były też nadwozia wymienne (160 szt., 10% udziału) oraz przyczepy kłonicowe (57 szt., 4% udz.). W rankingu marek wśród naczep pow. 3,5 t po sierpniu 2025 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (3850 szt.), drugie zdobyło Krone (1857 szt.), a trzecie Wielton (1678 szt.). Wśród przyczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu, podobnie jak przed rokiem, był Wecon (508 szt.), drugie zdobył Wielton (329 szt.), trzecie marka Lohr (98 szt.).
Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego