❗❗ Nie należy dawać do skanowania brytyjskich dokumentów eksportowych ani deklaracji bezpieczeństwa ENS (security & safety), bo spowoduje to brak możliwości wjazdu do portu.
Poniżej grafika pokazująca jakie dokumenty kierowca ma okazać w Dover do skanowania, a jakich nie ma okazywać/skanować:

Link do podglądu dokumentów
W związku z powyższym należy poinstruować kierowców, by bez kompletu dokumentów (eksportowych, importowych, tranzytowych) absolutnie nie przyjeżdżali do portu. Najbezpieczniej będzie przekazać kierowcom, by nie wyjeżdżali z miejsca odprawy celnej eksportowej w UK – bez upewnienia się, że mają wszystkie wymagane dokumenty (odprawa exportowa, MRN z deklaracji importowej lub T1 etc) oraz że dokumenty tranzytowe (np. T1) są w formie papierowej.
Deklaracja bezpieczeństwa (ENS)
Ponadto, w związku z licznymi pytaniami na temat wymogu przekazywania deklaracji bezpieczeństwa (ENS) do francuskiego systemu ICS P&O Ferries informuje, że nie jest to procedura weryfikowana przez operatora promowego w porcie. Jest to wymóg administracji celnej we Francji, która wymaga przekazania deklaracji bezpieczeństwa ENS, dla każdego pojazdu wjeżdżającego na terytorium Unii Europejskiej przez wszystkie porty francuskie.Przeprawy z Calais do Dover - co kierowca wiedzieć powinien?
Port w Calais przygotował prosty schemat postępowania dla kierowców pojazdów ciężarowych chcących przeprawić się przez kanał La Manche (link do poradnika w poniższym linku).MY EASY BREXIT - link do poradnika
opracowanie: Mariusz Ratajski
promy24.com
grafika poglądowa