VECTO przeprowadza symulacje na podstawie różnych składowych. Uwzględnia na przykład parametry pojazdu – między innymi masę własną, układ osi, wydajność skrzyni biegów czy opory toczenia opony. Ten ostatni element, czyli siła, jaką należy pokonać, aby opona toczyła się po powierzchni, decyduje, że ogumienie ma istotny wpływ na emisję CO2. VECTO pomoże więc dobrać właściwe rozwiązanie, a my dążymy do tego, by informować operatorów flot o szczegółachContinental regularnie aktualizuje i uzupełnia informacje o VECTO na specjalnej stronie internetowej wszystkoovecto.pl. Warto wiedzieć, że opory toczenia istotnie wpływają na zużycie paliwa – mogą stanowić nawet 30% całkowitych kosztów operacyjnych floty. Dzięki VECTO zarządzający flotami pojazdów mogą osiągnąć korzyści finansowe dla swoich firm – dzięki standaryzacji sposobu pomiaru emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe dużej ładowności. Narzędzie pozwala także w łatwy sposób porównać różne konfiguracje pojazdów.
– tłumaczy Dariusz Wójcik, dyrektor generalny i szef sprzedaży w spółce Continental Opony Polska.
Korzystając z wyszukiwarki opon firmy Continental menedżerowie flot mogą wybrać odpowiednie opony do długodystansowych lub regionalnych operacji. W pierwszym etapie narzędzie sprawdza zużycie paliwa i przebieg opon. Drugi krok uwzględnia profil codziennej pracy pojazdów – na autostradach lub drogach regionalnych, przy przewozach długodystansowych lub dostawach na krótkie odległości. Użytkownik otrzymuje informacje o asortymencie i charakterystyce różnych opon. Dzięki wyszukiwarce może świadomie wybrać typ ogumienia, który najlepiej odpowiada jego potrzebom i profilowi działalności.
Zobacz film o oporach toczenia.
Źródło: Continental