Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Realna alternatywa dla Diesla na wyciągnięcie ręki

Utworzona: 2021-09-27


Przewoźnicy, a jest ich coraz więcej, którzy wybrali ciągniki siodłowe i samochody ciężarowe zasilane gazem LNG, nie muszą się obawiać, że nie będą mieli gdzie zatankować błękitnego paliwa.

Stacji przybywa i w Polsce i poza jej granicami, a poza tym można skorzystać z rozwiązania firmy Cryogas dla firm transportowych - MyLNG.

Środki transportu zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) to realna - ekonomicznie i ekologicznie uzasadniona - alternatywa dla pojazdów z konwencjonalnym napędem. Gdy na rynek trafiły ciągniki LNG o mocy 460 KM i zasięgu do 1600 km, a jednocześnie liczba stacji tankowania skroplonego metanu zaczęła systematycznie rosnąć - wielu przewoźników zaczęło patrzeć na to rozwiązanie łaskawym okiem. Argument mówiący o niedostatku infrastruktury tankowania paliw metanowych stał się po prostu nieaktualny. Dzisiaj w Europie jest 435 stacji tankowania LNG, z czego 15 działa w Polsce, a np. w Niemczech 70.

Dostrzeże korzyści ten, kto potrafi liczyć

Przewoźnicy potrafią liczyć i wiedzą jak zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. W tym przypadku w grę wchodzi ograniczenie wydatków przy dystrybutorze paliwowym (zerowa stawka akcyzy na LNG w Polsce i nieco mniejsze zużycie paliwa gazowego w porównaniu z olejem napędowym) oraz zwolnienie do 2023 roku z opłaty maut w Niemczech dla pojazdów jednopaliwowych - zasilanych wyłącznie gazem. Paliwo metanowe nie wymaga stosowania roztworu AdBlue, zbędny jest EGR i filtr DPF w układzie oczyszczania spalin, co oznacza zwiększenie niezawodności układu napędowego i ograniczenie wydatków na serwis.

Nie bez znaczenia jest też poprawa wizerunku firmy transportowej jako podmiotu manifestującego w swoich działaniach poszanowanie dla środowiska naturalnego, co może się bezpośrednio przełożyć na rozszerzenie dostępu do zleceń transportowych (argument - niższy poziom emisji spalin i hałasu generowanego przez silniki gazowe w porównaniu z konwencjonalnymi). Jeśli do tego dołożymy możliwość skorzystania z korzystnej oferty firmy Cryogas, gwarantującej bezproblemowy dostęp do wysokiej jakości paliwa gazowego w konkurencyjnej cenie - trudno się dziwić, że liczba środków transportu z napędem LNG systematycznie rośnie i jest to wzrost coraz szybszy.

Elastyczna oferta lidera rynku

Cryogas to uznany specjalista z sektora LNG z kilkuletnim stażem rynkowym, którego wyróżnia całościowe podejście do zagadnienia - od produkcji LNG, poprzez transport, do projektowania, budowy i eksploatacji stacji tankowania skroplonego gazu. Dla przewoźników ma ciekawą, kompleksową ofertę - MyLNG.

Firma użytkująca tylko jeden pojazd gazowy jest dla operatora pełnoprawnym partnerem - zyskuje dostęp do tankowania błękitnego paliwa za pomocą karty MyLNG Card, z której można korzystać na stacjach Cryogas lub firm partnerskich. Kartę można uzyskać poprzez stronę mylng.pl, co wiąże się również z zyskaniem opiekuna z ramienia Cryogas. System umożliwia użytkownikowi karty podgląd ilości zatankowanego gazu w dowolnej chwili oraz całodobowy dostęp do stacji.



Jeśli do pierwszego pojazdu z napędem gazowym dołączą kolejne - klient może skorzystać z rozwiązania MyLNG Fleet, czyli uzyskać własne źródło zaopatrzenia w paliwo na terenie bazy transportowej firmy. Cryogas dopasuje wielkość stacji do rzeczywistych potrzeb firmy transportowej. Własna stacja to gwarancja uniezależnienia się od zewnętrznych punktów tankowania, a także oszczędność czasu, który w branży transportowej jest szczególnie cenny.

Przewoźnik może pójść o krok dalej i zaopatrywać w paliwo gazowe nie tylko własne środki transportu, ale również pojazdy innych firm. Taką współpracę z operatorem paliwowym można nawiązać w sytuacji, jeśli specjaliści Cryogas uznają, iż lokalizacja bazy transportowej lub stacji paliw jest korzystna (w sąsiedztwie szlaków transportowych), co dobrze rokuje w kontekście prognozowanej wielkości sprzedaży paliwa. Stacja tankowania obsługująca klientów zewnętrznych to rozwiązanie o nazwie MyLNG Station.

Czy warto związać się z firmą Cryogas? To pytanie retoryczne - jasne, że warto! Operator ma ugruntowaną, mocną pozycję rynkową i dużą grupę zadowolonych klientów, którzy do niedawna reprezentowali głównie sektory transportu komunalnego i komunikacji publicznej, a obecnie coraz częściej dołączają do nich firmy zajmujące się transportem międzynarodowym. Z MyLNG Card korzysta już ponad 400 kierowców samochodów ciężarowych zasilanych skroplonym metanem.

Szczegółowe informacje na temat oferty Cryogas można znaleźć na stronie www.mylng.pl
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels