DAF jest nie tylko pierwszą firmą, która to zrobiła, ale na razie jedyną. Oznacza to, że nasze nowe ciężarówki do transportu długodystansowego – nowe modele XF, XG i XG+ – stanowią nowy punkt odniesienia pod względem wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. To właśnie myślą o tych usprawnieniach Komisja Europejska zgodziła się na większe wymiary, które umożliwią producentom opracowanie nowych, optymalnych kabin. Wydłużając przód o 16 centymetrów i zwracając maksymalną uwagę na aerodynamikę, udało nam się zmniejszyć zużycie paliwa o 10% i uzyskać podobną redukcję emisji CO2 powiedział Harry Wolters, prezes DAF.
Burmistrz Eindhoven, John Jorritsma, nie krył dumy z tego, że „jego” miasto jest sercem „Regionu Brainport”, w którym rozwija się technologia na najwyższym światowym poziomie.
Pojazdy DAF nowej generacji oparte są na całkowicie nowej platformie, w pełni przygotowanej do montażu alternatywnych, akumulatorowych i wodorowych układów napędowych, które są obecnie opracowywane przez producenta.
Pierwsza ciężarówka nowej generacji została dostarczona firmie Verbeek Agra Vision, która specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie drobiu i jaj, korzystając z floty składającej się z 30 pojazdów, z czego 25 to pojazdy marki DAF. Nowy XG+ będzie wykorzystany przez Hennentransport Hooijer, jednostkę zależną firmy.
Oprócz niezrównanej niezawodności i niskich kosztów w przeliczeniu na kilometr, za wyborem DAF-a przemawia również wysoki poziom komfortu kierowcy. Nowy topowy model XG+ po raz kolejny wyznacza nowy standard w segmencie pojazdów ciężarowych, co ma duże znaczeniu w obliczu obecnego braku kierowców wyjaśnia André Verbeek.
Źródło: DAF Trucks