Wszystkie ciężarówki objęte zamówieniem są napędzane najnowocześniejszym silnikiem Cursor 13 na gaz ziemny, produkcji FPT Industrial, i są wyposażone w największe z dostępnych, 1052-litrowe zbiorniki na sprzężony gaz ziemny (CNG), które powinny zapewnić imponujący zasięg do 620 km między tankowaniami. Pozostałe 848 egzemplarzy będzie również wyposażonych w IVECO Driver Pal, pionierski głosowy asystent pokładowy kierowcy wyposażony w funkcje asystenta Amazon Alexa.
Od 25 lat jesteśmy pionierami w technologii napędu gazowego, opracowując rozwiązania, które pozwalają operatorom na znaczne zmniejszenie emisji już teraz. Współpraca z globalnymi liderami, takimi jak Amazon, jest świadectwem możliwości naszych innowacyjnych produktów i naszego zaangażowania w realizację celu, jakim jest dekarbonizacja transportu do 2050 roku. Warto podkreślić, że w przypadku użycia biometanu, ciężarówka S-WAY CNG może obniżyć emisje CO2 "od wydobycia do wykorzystania" nawet o 95% powiedział Gerrit Marx, pełniący funkcję dyrektora generalnego Grupy Iveco.
Silnik Cursor 13 NG, produkowany przez firmę FPT Industrial w zakładzie WCM Gold-Level Plant w Bourbon-Lancy (Francja), to najlepsza alternatywa napędowa o niskim wpływie na środowisko dla transportu dalekobieżnego. Został opracowany, aby spełnić wysokie wymagania w zakresie wydajności i kosztów operacyjnych, ale bez uszczerbku dla jego wytrzymałości.
Cursor 13 NG opiera się na najnowocześniejszej technologii i ponad 20-letnim doświadczeniu w dziedzinie jednostek napędzanych gazem ziemnym. Zapewnia osiągi zbliżone do silników Diesla - jego maksymalna moc wyjściowa wynosi 460 KM przy 1900 obr./min (12% więcej mocy niż najlepsi konkurenci z tą samą technologią), a maksymalny moment obrotowy to 2000 Nm przy 1100 obr./min.
Źródło: Iveco/FPT Industrial