Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Współpraca na rzecz transportu autonomicznego

Utworzona: 2022-04-24


Dzięki niezależnej spółce-córce Torc Robotics, koncern Daimler Truck kontynuuje rozwój autonomicznych pojazdów ciężarowych w Stanach Zjednoczonych. Trwają ich testy na amerykańskich drogach publicznych.

Spółka Torc Robotics rozpoczęła współpracę z wiodącymi amerykańskimi firmami logistycznymi w celu dalszego rozwoju rzeczywistych zastosowań autonomicznych ciężarówek w transporcie. W związku z tym powołano do życia Radę Doradczą ds. Jazdy Autonomicznej (TAAC), w skład której wchodzą kluczowe firmy z branży transportowej: Schneider, Covenant Logistics, Penske Truck Leasing, Ryder System, C.H. Robinson i Baton, a także Daimler Truck North America jako producent OEM. W ten sposób Torc wchodzi w kolejny etap prac rozwojowych poprzez jeszcze większe skupienie na specyficznych wymaganiach klientów i konkretnych modelach biznesowych. Daimler Truck i Torc Robotics zakładają, że uda się im skomercjalizować technologię jazdy autonomicznej w pojazdach ciężarowych w ciągu tej dekady.


Od czasu przejęcia większościowego pakietu udziałów w Torc Robotics trzy lata temu, koncern Daimler Truck poczynił znaczne postępy w urzeczywistnianiu idei autonomicznego transportu. Do tej pory przetestowano typowe scenariusze jazdy, takie jak zmiana pasa ruchu lub jazda na suwak, a ich wyniki pokazały, że oprogramowanie do autonomicznej jazdy opracowane przez Torc umożliwia bezpieczne poruszanie się po autostradach.


Niedawno Torc rozszerzył swoje testy i demonstruje autonomiczne ciężarówki poziomu 4 (L4) o zwiększonych możliwościach reagowania w bardziej złożonych sytuacjach. Pojazdy wyposażone w LiDAR, radar i kamery są zdolne do zaawansowanych zachowań podczas jazdy na ulicach, przy rampach i zakrętach na skrzyżowaniach. Te możliwości są warunkiem koniecznym do planowanego wdrożenia pojazdów L4 w transporcie między centrami logistycznymi. W tym scenariuszu kierowcy dostarczają towary w konwencjonalnych ciężarówkach do centrów logistycznych położonych wzdłuż autostrad w kluczowych korytarzach ruchu towarowego w USA. Tam naczepy są sprzęgane z autonomicznymi ciągnikami L4, które bezpiecznie pokonują długie odcinki autostrad w trybie autonomicznym pomiędzy centrami logistycznymi. Gdy ciężarówka dotrze do centrum docelowego, naczepa jest przejmowana przez konwencjonalną ciężarówkę z kierowcą, która dowozi ładunek w ramach dostawy tzw. ostatniej mili.

W ciągu ostatnich kilku lat inżynierowie Daimler Truck North America z powodzeniem opracowali pierwszą skalowalną platformę autonomicznych ciężarówek z krytycznymi systemami bezpieczeństwa. Model Freightliner Cascadia L4 jest przystosowany do jazdy autonomicznej dzięki zdublowaniu (redundancji) układów krytycznych, takich jak układ kierowniczy i hamulcowy. Pojazd stale monitoruje i ocenia stan tych systemów. W przypadku przerw w funkcjonowaniu lub błędów, systemy redundantne są w stanie bezpiecznie sterować ciężarówką. Freightliner Cascadia L4 stanowi solidny fundament, na którym opiera się inteligentny system jazdy autonomicznej. Dzięki temu pojazdowi Daimler Truck zbliża się do urzeczywistnienia wizji jazdy bezwypadkowej.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels