Cieszymy się, że teraz również oficjalnie wchodzimy na niemiecki rynek pojazdów użytkowych z naszą elektryczną ciężarówką zasilaną ogniwami paliwowymi, XCIENT Fuel Cell. Hyundai Motor, uznawany za lidera w technologii wodorowych ogniw paliwowych, wykorzysta tę okazję do rozszerzenia naszej działalności na szerszy rynek europejski, skutecznie wspierając wysiłki Niemiec na rzecz osiągnięcia celów neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – powiedział Mark Freymueller, starszy wiceprezes i dyrektor Innowacji w zakresie pojazdów użytkowych firmy Hyundai Motor Company.Dostarczane ogniwo XCIENT Fuel Cell wyposażone jest w system wodorowych ogniw paliwowych o mocy 180 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 90 kW. Trwałość systemu i ogólna efektywność paliwowa pojazdu dostosowane są do wymagań klientów floty komercyjnej. Silnik elektryczny o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym 2237 Nm umożliwia dynamiczną jazdę. Wprowadzony na rynek w 2020 roku przez Hyundai Motor, XCIENT Fuel Cell to pierwsza na świecie masowo produkowana ciężarówka zasilana wodorem.
Źródło: Hyundai